سرپرست دانشگاه تهران خبر داد

ایجاد کمیته تحول و ارتقاء علوم انسانی در دانشگاه تهران

ایجاد کمیته تحول و ارتقاء علوم انسانی در دانشگاه تهران

سرپرست دانشگاه تهران از ایجاد کمیته تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه تهران در آینده نزدیک آگاهی داد و اظهار داشت: بازبینی سرفصل های دروس رشته ها متناسب با نیازهای روز از اقدامات اساسی است که باید سامان دهیم.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در جلسه شورای دانشگاه تهران با بیان این خبر اظهار داشت: جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، شعار لفظی نیست و مبنای عملکردی مان است که هر کدام از این عناصر با راهبردهایی در برنامه چهارم دانشگاه تهران دیده خواهد شد. اعضای شورای دانشگاه می توانند تا طرح های اولیه و پیشنهادی خود برای برنامه چهارم را تدوین و ارائه نمایند.
وی از عقلانیت، معنویت و عملگرایی بعنوان سه عنصر و مؤلفه کلیدی مدیریت جهادی نام برد و توضیح داد: وقتی از مدیریت جهادی صحبت می نماییم باید عقلانیت بعنوان مبنای مدیریت مان قرار گیرد و معنویت در تمامی ارکان، فعالیت ها و کارکردهای مدیریتی مان بروز و ظهور داشته باشد. همین طور عملگرایی و استفاده از فرصت ها مدنظر قرار گیرد.
مقیمی بر اداره دانشگاه با بهره گیری از ظرفیت همه ذی نفعان اصرار کرد و اظهار داشت: لازم است یک نظام ارزیابی برای مدیریت دانشگاه تهران طراحی شود که در این راستا به اداره کل برنامه ریزی و تحول سازمانی دانشگاه ماموریت داده شده تا الگوی ارزیابی نظام مدیریت دانشگاهی و دانشکده ای را متناسب با شرایط دانشگاه تهران طراحی کند و هر شش ماه یکبار نیز به ارزیابی مدیریت دانشکده ها بپردازد.
سرپرست دانشگاه تهران اعلام نمود: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آنها برای نیمسال آینده نیز در فرصت باقی مانده تصمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.
دکتر مقیمی اشاره کرد: اعضای هیأت علمی لازم است بصورت حضوری در دانشگاه به آموزش و پژوهش بپردازند، دفاع پایان نامه ها و رساله ها هم بصورت حضوری صورت گیرد و دانشجویانی که دارای کلاس های آزمایشگاهی هستند برمبنای ضوابط پیش بینی شده عمل کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره وضعیت آموزش عالی در پساکرونا نیز اظهار نمود: لازم است تا مجموعه تجربه های اعضای هیأت علمی در دوران کرونا، شامل کاستی ها و همین طور فرصت های ایجادشده یا پیش رو در حوزه آموزش مجازی مستند شوند. هر چند آموزش حضوری بالاخره باید فعال شود ولی نقش آموزش مجازی و الکترونیکی نیز در پساکرونا توسعه پیدا خواهدنمود.




1400/08/30
11:33:03
5.0 / 5
956
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
دانلود عکس