معاون آموزشی نهاد رهبری در دانشگاه ها:

مأموریت اصلی اساتید، تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است

مأموریت اصلی اساتید، تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: نخستین و مهم ترین مأموریت برای یک استاد با عنایت به بیانیه گام دوم، مقوله تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی است.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام نیکزاد عیسی زاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن اشاره به رونمایی از سرفصل های جدید دوره های دانش افزایی و توانمند سازی اساتید و سامانه جدید ضیافت اندیشه با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها، اظهار داشت: منشور مهم و ویژه ای که مقام معظم رهبری پس از ۴۰ سال همه را متوجه آن منشور کرده، بیانیه گام دوم انقلاب است. این بیانیه خطاب به جوانان برومندی است که بعنوان نسل آینده ساز باید این نظام و ارزشهای آنرا بعنوان امانت از نسل قبلی گرفته و به نسل آینده متصل کنند. با وجود این که این بیانیه بیشتر خطاب به جوانان است اما استادان دانشگاه ها بعنوان فرماندهان این جبهه، مکلف به تربیت این جوانان و دانشجویان هستند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اخیراً در یکی از فرمایشات خود تاکید کردند که یکی از مأموریت های استادان و جامعه فرهیخته کشور، تربیت دینی جوانان در تراز انقلاب اسلامی است. این عبارت کلیدی که رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره می کنند، آغاز مرحله دوم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و همین جمله کلیدی کل بیانیه را توزیع می نماید در مفاهیم کلیدی تربیت علمی و اخلاقی جوانان و حال سوال اینجاست چرا مقام معظم رهبری به صراحت از ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری طلب می کند که این بیانیه باید در دانشگاه ها به گفتمان تبدیل گردد و این یک مأموریت برای همه استادان دغدغه مند و دلسوزی است که امروز فضای دانشگاه را بعنوان یک بستر ضروری در مباحث تربیتی می بینند.
عیسی زاده اضافه کرد: نخستین و مهم ترین مأموریت برای یک استاد با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب، مقوله تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی است. امروز در عرصه کشور می بینیم که این جوانان که به تعبیر مقام معظم رهبری بعنوان رویش های نظام سر برآورده اند، پیشرفت های شگرفی در حوزه علمی بوجود آورده اند و این محقق نمی گردد مگر این که این جوانان درس اخلاق و معرفت را در کرسی اساتید یادگرفته باشند.
معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: ما خیلی از جوانان را می بینیم که در حوزه های علمی منشأ اثر هستند و بنابراین پاسخگویی به نیازها و مسائل امروز جوانان دانشگاهی ما در مسئولیت اساتید است و اهمیت این مسئولیت برای دانشجویان دهه ۷۰ و ۸۰ که خیلی از مسائل کشور را ندیده اند، دو چندان می شود.
حجت الاسلام عیسی زاده اضافه کرد: مسئولیت مهم اساتید در کنار انتقال دانش و آگاهی های عمیق در عرصه های مختلف علمی، بحث تربیت دینی دانشجویان است و با همت استادان برنامه ای که از حدود ۱۲ سال پیش شروع شده بود، بعنوان برنامه ها و نشست های دانش افزایی و گفتگوهای علمی در حوزه های مختلف علوم انسانی در دانشگاه ها راه اندازی شده بود و جمعیت زیادی از دانشجویان را زیر پوشش قرار داده است. امروزه در نظرسنجی اساتید، این کارگاه های دانش افزایی از وضعیت خوبی برخوردار شده اند و در افزایش آگاهی و دانشی در عرصه تربیتی موفق بوده اند.
وی افزود: پس از ۱۰ سال سرفصل هایی که آماده شده اند با عنایت به مسائل روز و بیانیه گام دوم ذیل محور ۵ گانه بازنگری شد و رونمایی از آن تحت عنوان سرفصل های جدید دانش افزایی و توانمندی سازی اساتید امروز انجام گرفت.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در ادامه این برنامه حجت الاسلام روح الله شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاهها در سخنانی اظهار نمود: آیین نامه دانش افزایی اساتید ۱۶ سال پیش توسط شورای اسلامی شدن دانشگاهها تصویب و ابلاغ گردید و پس از ۱۳ سال این کار انجام شد. تمام این سالها جای خالی این حرکت درست حس می شد و این جزو نفیس ترین کارهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است. چون که سبب شد اساتید در عرصه مدیریت علمی و فرهنگی دانشگاهها فعال شوند.
وی اظهار داشت: در زمانی که این آیین نامه تصویب گردید اعتراض هایی به آن بود ولی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به خوبی توانست این فرایندها را مدیریت کند.
حجت الاسلام الله شاطری افزود: اساتید خوبی در این دوره ها شرکت کرده و تدریس کردند و یک شیوه جذاب که در این کارگاههای دانش افزایی رعایت می شد سطح هم ترازی علمی در دوره ها و ایجاد فضای تعامل و همفکری علمی بود.
دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاهها خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شدن دانشگاهها آمادگی دارد ظرفیت هایی که می تواند دانشگاه را بعنوان قوه عاقله در فرآیند مدیریت کشور در کنار مسؤلان قرار دهند به لحاظ سیاستگذاری پوشش دهد.




منبع:

1400/09/26
20:19:32
5.0 / 5
984
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
دانلود عکس