افزایش شهریه دانشگاه آمریکایی در پی افزایش هزینه ها

افزایش شهریه دانشگاه آمریکایی در پی افزایش هزینه ها

دانلود عکس: دانشگاه ویرجینیا آمریکا اعلام نمود که باتوجه به افزایش هزینه های دانشگاه، شهریه های دانشجویان افزایش خواهد یافت.


به گزارش دانلود عکس به نقل از دبلیوتاپ نیوز، بر این اساس، دانشگاه ویرجینیا برای دو سال آینده، شهریه مقطع کارشناسی دانشجویان خودرا در مجموع بیش از ۸ درصد افزایش خواهد داد.
با بیان این دانشگاه، امسال و سال قبل شهریه پایه دانشجویان دانشگاه ویرجینیا ثابت بوده است. ولی به سبب افزایش هزینه های دانشگاه در بخش های مختلف، شهریه دانشجویان در دوسال آینده افزایش می یابد.
هیات مدیره دانشگاه ویرجینیا شهریه دانشجویان برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را تا ۴.۷ درصد و شهریه سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را به میزان ۳.۷ درصد افزایش خواهد داد.
هم اکنون، شهریه دانشجویان داخل ایالت ویرجینیا حدود ۱۴ هزار دلار است و این میزان برای برای دانشجویان خارج از ایالت به ۴۶ هزار دلار می رسد.
زمانی که تمامی هزینه ها بعلاوه اتاق و تخت اضافه می شود، مبلغ شهریه برای دانشجویان داخل ایالت به ۲۹ هزار دلار و برای دانشجویان خارج از ایالت به ۶۲ هزار دلار می رسد.
"ویت کلمنت" رییس دانشگاه ویرجینیا طی اطلاعیه ای اظهار داشت: ما در مورد افزایش شهریه دانشگاه آسان نمی گیریم و تلاش میکنیم افزایش شهریه را فقط برمبنای رسیدگی به هزینه های فزاینده دانشگاه، تضمین ثبات مالی و حفظ برتری علمی دانشگاه اعمال نماییم.
وی افزود: نرخ های جدید شهریه به دانشگاه کمک می نماید تا بودجه سالیانه خودرا در یک محیط تورمی، متعادل کند.
با بیان دانشگاه ویرجینیا، افزایش درآمد حاصل از افزایش شهریه برای فعال کردن قسمتی از دانشگاه به نام "UVA" است که در ارتباط با حقوق اساتید و پشتیبانی از تجربه دانشجویی استفاده می شود.
با بیان "UVA"، دانشجویانی که درآمد خانواده های آنها کمتر از ۸۰ هزار دلار است، موظف به پرداخت شهریه نیستند و خانواده هایی که در ایالت ویرجینیا زندگی می کنند و درآمد آنها کمتر از ۳۰ هزار دلار است، می توانند برای شهریه، خوابگاه و غذا هزینه ای پرداخت نکنند.




منبع:

1400/09/29
10:30:38
5.0 / 5
906
تگهای خبر: دانشجو , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
دانلود عکس