درخواست طیبی از رئیس مجلس:

ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری

ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری

رییس جهاد دانشگاهی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما انتظار داریم که در برنامه هفتم به فناوری توجه ویژه ای شود.



به گزارش دانلود عکس به نقل از مهر، حمیدرضا طیبی امروز در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی که در بوستان گفتگو به مدت چهار روز دایر است، اظهار داشت: هم اکنون آسان ترین کار برای ما تولید فناوری بوده اما سخت ترین کار، استفاده از این دستاوردها است.
وی وضعیت تولید و عدم استفاده را وضعیت بدی دانست و اظهار داشت: ما در جهاد دانشگاهی از مجلس شورای اسلامی متوقع هستیم که در حوزه استفاده از فناوری های داخلی، حمایت های لازم را داشته باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی با اعلان اینکه ما مدعی شده ایم که توان ساخت دکل ها و مته های حفاری را داریم، اظهار داشت: ما توانستیم این محصولات با ارزش را بسازیم.
طیبی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما طی یک سال اخیر برخی قطعات قطار سریع السیر را تا ۳۰۰ کیلومتر طراحی نموده و ساختیم که این یکی از دستاوردهای جهاد شمرده می شود.
وی درباب برنامه هفتم گفت: باید برنامه ای وجود داشته باشد که بتواند حوزه اقتصادی را متحول کند و این امر با بهره گیری از توان ملی امکانپذیر باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی افزود: به این جهت انتظار داریم که برنامه هفتم به فناوری توجه ویژه ای داشته باشد.
طیبی اشاره کرد: توسعه فرهنگی، علمی و فناوری و آموزش های مهارتی از زیرساخت های اساسی و اصلی پیشرفت هر کشور هستند.
وی با اعلان اینکه جهاد دانشگاهی تا حالا در زمینه های مختلفی دستاوردهای بزرگی داشته است، اظهار داشت: پژوهشگران جهاد دانشگاهی توانسته اند تا حالا به موفقیت های بزرگی دست یابند.

1400/10/05
23:14:57
5.0 / 5
969
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , طراحی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
دانلود عکس