رئیس دانشگاه لرستان:

مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بازوان توانمند حل مسائل جامعه هستند

مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بازوان توانمند حل مسائل جامعه هستند

لرستان رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بازوان توانمندی برای حل مسائل جامعه هستند.


دکتر علی نظری در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: راه توسعه و پیشرفت یک استان دانشگاه هاست و باید از این ظرفیت غافل نشویم.
وی ضمن اشاره به فرموده امام خمینی(ره) در خصوص این که دانشگاه مبداء همه تحولات است، بیان نمود: اگر تحولی می خواهیم در بیرون رخ دهد، دانشگاه یکی از ارکانی است که می تواند کمک کننده باشد؛ البته دانشگاه در درون خود نیازمند تحول است.
رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: امروزه اقتصاد دانشگاه ها، اقتصادی توانمند نیست و مراکز آموزش عالی برای ارتزاق خود نیازمند بودجه های کلان از خزانه هستند که باید این مورد مورد توجه قرار گیرد.
نظری اظهار داشت: دانشگاه ها باید خویش را توانمند کنند و به سمت افزایش درآمدهای اختصاصی روند که لازمه این امر این است که بیرون به دانشگاه توجه و اعتماد کند.
وی با تاکید براینکه دانشگاهیان، اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه، دانشجویان و کارمندان بعنوان یاوران علمی، فرزندان و دلسوزان همین جامعه هستند، بیان نمود: درصورتیکه در حاشیه شهر و روستایی مشکلی وجود دارد حتما باید به وسیله دستان توانمند و جوانان برومند این سرزمین حل شود.
رئیس دانشگاه لرستان با تاکید براینکه همه ارکان اجرایی و قضایی لرستان و نمایندگان مجلس به دانشگاه ها بیشتر کنند، تصریح کرد: درصورتیکه دانشگاه ها توسعه کمی و کیفی پیدا نکنند و خودشان تبدیل به معضل شوند، شک نکنید که معضلات جامعه بیشتر خواهد شد و لزوم دارد همه به کمک دانشگاه بیاییم چونکه این مراکز آموزش عالی بازوان توانمندی برای حل مسائل جامعه هستند.
نظری خاطرنشان کرد: لزوم دارد که طرح مسائل جامعه در دانشگاه ها ارائه شود تا پیشنهادات و راهکارهای علمی و روش مند دریافت نمایند.
وی تصریح کرد: حتما آن نگاه انقلابی و جهادی مدنظر مقام معظم رهبری روز به روز در دانشگاه ها رو به افزایش است بخصوص با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی جدید و حتما این رویکرد جهادی و خدمت شبانه روزی برای مردم سرعت خواهد گرفت.



1400/10/06
10:37:21
5.0 / 5
1005
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
دانلود عکس