انتقاد معاون وزیر علوم از عدم تخصیص ردیف بودجه مستقل برای فعالیتهای فرهنگی

انتقاد معاون وزیر علوم از عدم تخصیص ردیف بودجه مستقل برای فعالیتهای فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از عدم تخصیص ردیف بودجه مستقل برای کارهای فرهنگی انتقاد نمود و اظهار داشت: ردیف بودجه فرهنگی دانشگاه ها باید جدا شود تا مبادا کسانی به صورت مستقل و بدون توجه به لزوم های فرهنگی کشور و دانشگاه، تصمیماتی را بگیرند که منجر به تبعات فرهنگی زیان آور در کشور شود.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر عبدالحسین کلانتری در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه یک اظهار داشت: دانشگاه های منطقه یک در حوزه فرهنگی الگو هستند و کارهایی که انجام می دهند با سرعت بسیار زیادی برای سایر دانشگاه های کشور تبدیل به الگو می شود و بنا بر این این دانشگاه ها، مهم و تأثیر گذار هستند.
وی ضمن اشاره به لزوم هم افزایی دانشگاهی، اضافه کرد: دوره کارهای تک دانشگاهی گذشته است، اگر دانشگاهی بخواهد رویدادی را به صورت مستقل برگزار کند، به سبب احتیاج به نیروی انسانی، پشتیبانی فکری و پشتوانه مالی شاید نتواند آنچنان که شایسته است کار را انجام دهد اما قطعا با هم افزایی دانشگاهی میتوان اتفاقات بزرگی را رقم زد. کارها زمانی دیده می شوند که جریان ساز باشند و در یک مقیاس بزرگ تر عمل کنند، این مقیاس اگر به مقیاس ملی نزدیک شود، جریان سازی بزرگی در دانشگاه ها انجام می شود.
دکتر کلانتری اظهار نمود: کرونا به طرز عجیبی تمام مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را به هم ریخته است. اگر به صورت خاص، آموزش عالی را در نظر بگیریم، در این عرصه اتفاقات ناشی از همه گیری کرونا بسیار چشم گیر بوده است. زیست دانشجویی و فرهنگی در این دوران مختل شده است. ازاین رو اولویت معاونت فرهنگی و اجتماعی باید بازسازی زیست فرهنگی در دانشگاه ها و به صورت کلی زیست دانشجویی و دانشگاهی باشد.
وی با بیان لزوم بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی بعنوان یک فناوری، بیان نمود: فضای مجازی دیگر فضای لوکس نیست بلکه بخشی از زندگی شده است و باید از این ظرفیت استفاده کر. تمام حیات نسل جدید با این فضا پیوند خورده است. این مساله را باید بعنوان حقیقت موجود بپذیریم و یکی از کارهای اساسی و فرهنگی ما باید بازسازی این فضا باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به نبودن ردیف بودجه مستقل برای کارهای فرهنگی، اظهار داشت: تخصیص بودجه در حوزه فرهنگ بسیار نگران کننده است و با این بودجه ها نمی توان کار جدی انجام داد. ردیف بودجه فرهنگی دانشگاه ها باید جدا شود تا مبادا کسانی به صورت مستقل و بدون توجه به لزوم های فرهنگی کشور و دانشگاه، تصمیماتی را بگیرند که منجر به تبعات فرهنگی زیان آور در کشور شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی با تکیه بر لزوم مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی، افزود: باید از ظرفیت های عظیم، زلال، پاک و دغدغه مند دانشجویی که نسبت به مسائل کشور، ارزش ها و آرمان ها حساس هستند استفاده نمود. همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر حضور جوانان و نقش آفرینی آنها تاکید دارند، باید از این ظرفیت های زلال بهره برد و به این سرمایه بعنوان آینده سازان کشور اتکا کرد تا آنها بتوانند مسائل و مشکلاتی که پیش روی این کشور قرار دارد را با نگاه بلند خود حل و فصل کنند.



1400/10/07
11:22:28
5.0 / 5
937
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
دانلود عکس