وزیر علوم در پیامی به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر عنوان كرد:

ادامه انقلاب علمی موردنظر رهبر انقلاب با تاکید بر فناوری و نوآوری

ادامه انقلاب علمی موردنظر رهبر انقلاب با تاکید بر فناوری و نوآوری

به گزارش دانلود عکس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور تلاش می کنند انقلاب علمی موردنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم را، خصوصاً در حوزه فناوری و نوآوری تحقق بخشند.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام دکتر محمدعلی زلفی گل، به مناسبت چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
«بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران سپری شده و تاریخ ایران زمین، فصل تازه ای از مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تجربه کرده است. روزهای دهه مبارک فجر یادآور اختتام استبداد و مداخله نظام سلطه در کشوری است که مردم آن شعار "استقلال"، "آزادی" و حاکمیت نظام "جمهوری اسلامی" را سردادند و با تلاش و جهاد فراگیر و خستگی ناپذیر خود، به رغم همه موانع و کارشکنی ها، تحقق عملی آنرا به جهان اثبات کردند.
بعنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور بر خود می بالم که عملکرد فرزندان غیور ملت در سنگر دانشگاه به شکلی بوده است که توانسته اند با حداقل امکانات، بزرگترین جایگاه های علمی دنیا و منطقه را کسب کنند و مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گیرند.
همانگونه که رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده اند: "نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور شروع شده و دستاوردهای دانش و فنّاوری ما در این مدّت با وجود تحریم های ظالمانه مالی و علمی، سبب شگفتی جهانیان شده است؛ ضمن خرسندی از این پیشرفت ها وظیفه خود و دانشگاهیان کشور می دانم که گام خودمان را فراتر نهاده و برگ زرین دیگری بر دستاوردهای نظام علمی و فناوری کشور بیفزاییم.
آنچه که امروز بیش از گذشته موردنیاز کشور است و تحقق آن سبب رضایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عموم مردم عزیزمان خواهد بود؛ هدایت توان بالای علمی کشور در امتداد حل مشکلات جامعه و به عبارتی توسعه و ترویج علم نافع است. کسب جایگاه درخور شان در نظام تولید علم دنیا هدف بسیار ارزشمندی بود که به آن دست یافته ایم و هیچ گاه در ادامه این مسیر توقف نخواهیم کرد؛ لکن باید توان علمی و پژوهشی کشور صرف حل مشکلات جامعه شود و نیازهای کشور در همه زمینه هایی که امکان آن وجود دارد از داخل تامین شود. امیدوار هستم که همگان علم، فناوری و نوآوری را بهترین محل برای سرمایه گذاری اثربخش و آینده ساز برای کشور بدانند.
تکیه بر توان علمی کشور که مورد تاکید رهبر معظم و رییس جمهور محترم است، می تواند به عدم وابستگی به خارج کمک نماید و از هدررفت منابع ملی که متعلق به نسل های آینده است، جلوگیری کرده و راندمان در همه زمینه ها خصوصاً صنعت و کشاورزی را افزایش دهد. در قالب ادامه انقلاب علمی، وزارت علوم با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری و طراحی سامانه هایی مانند نظام "نیازها و ایده ها" و با ارائه راهکارهای علمی و پژوهشی برای رفع مشکلات موجود، به تحقق رشد و آبادانی جامعه برآمده از انقلاب ۱۳۵۷ کمک نماید.
جامعه دانشگاهی کشور همیشه از پیشتازان نهضت مقدس حضرت امام خمینی (ره) در دوران مبارزه با استکبار و از حافظان نظام برآمده از انقلاب اسلامی در سالهای استمرار جمهوری اسلامی بوده اند؛ این جانب نیز ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدان راه علم و دانش، طلوع چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به محضر رهبر معظم انقلاب، مسئولان و خصوصاً ملت شریف ایران اسلامی تبریک می گویم و کسب توفیقات بیش از پیش و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه پروردگار متعال خواهانم.»




منبع:

1400/11/13
09:10:45
5.0 / 5
875
تگهای خبر: دانشگاه , طراحی , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
دانلود عکس