معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاكید كرد

ضرورت عدم وابستگی دانشگاهها به بودجه دولت

ضرورت عدم وابستگی دانشگاهها به بودجه دولت

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر ضرورت عدم وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولت اصرار کرد و اظهار داشت: مکلفیم تمام پروژه های نیمه تمام قبلی را تا سال 1401 در سراسر کشور به پایان برسانیم.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر علی خطیبی که بمنظور افتتاح دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه نیشابور به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در دانشگاه نیشابور با اشاره به ضرورت عدم وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولت اظهار داشت: ایجاد مراکز رشد و پارک علم و فناوری و آزمایشگاه نیاز امروز دانشگاه های سراسر کشور است و در دوره ی جدید وزارت علوم، اهتمام به فناوری و واحدهایفناور بسیار زیاد است.
وی افزود: باید به سمتی حرکت نماییم که دانشگاه های ما همچون دانشگاه های تراز اول دنیا وابسته بودجه دولت نباشد. دانشگاه های تراز اول دنیا وابستگی خیلی کمی به بودجه دولت دارند. ۳۴ درصد هزینه این دانشگاه ها از محل فروش تحقیقات است.
معاون وزیر علوم اشاره کرد: باید رساله ها و پایان نامه های دانش آموختگان در امتداد حل مسائل و مشکلات جامعه نگارش شود. این که افراد عمری را در دانشگاه بگذرانند، مسئله ای حل نخواهد شد.
به گفته ی ایشان، به نظر ما اگر دانشگاه می خواهد برای فارغ التحصیلانش شغل بوجود آورد، باید به شرکت های دانش بنیان اعتنای بیشتری داشته باشد.
خطیبی اشاره کرد: ایجاد مراکز رشد، پارک علم و فناوری و آزمایشگاه نیاز امروز دانشگاه های سراسر کشور است و در دوره ی جدید وزارت علوم، اهتمام به فناوری و واحدهای فناور بسیار زیاد است.
وی همین طور با اشاره به بهره برداری از دانشکده علوم انسانی و ادبیات دانشگاه نیشابور پس از ۴ سال اشاره کرد: سایر پروژه های نیمه تمام دانشگاه نیشابور از محل اعتبارات متمرکز وزارت علوم و از محل اعتبارات ملی تا سال ۱۴۰۱ به پایان خواهد رسید. استراتژی دولت سیزدهم این است که ساخت پروژه عمرانی جدید شروع نشود تا پروژه های نیمه تمام قبلی تمام شود. بدین جهت مکلفیم تا تمام پروژه های نیمه تمام قبلی را تا سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور به پایان برسانیم.
در ادامه دکتر صادقی سمرجانی رییس دانشگاه نیشابور نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله مبارک دهه فجر اظهار داشت: تاریخ نیشابور بسیار بزرگ است و ما باید اهتمام نماییم نیشابور را به جایگاه واقعی خود که همان شهر نظامی هاست برسانیم.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی درباب افتتاح پروژه دانشکده ادبیات عنوان کرد: با بهره برداری از این دانشکده ۶۰ درصد از مشکلات کمبود کلاس این دانشگاه حل خواهد می شود.




1400/11/16
12:58:33
5.0 / 5
1044
تگهای خبر: دانشگاه , سفر , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
دانلود عکس