توضیح رییس دانشکده علوم اجتماعی تهران درباب درگیری دانشجویان با حراست

توضیح رییس دانشکده علوم اجتماعی تهران درباب درگیری دانشجویان با حراست

به گزارش دانلود عکس در پی درگیری فیزیکی بین دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با نیروهای حراست بر سر بازی در زمین فوتبال که روز گذشته (شنبه 17 اردیبهشت ماه ) رخ داد، رییس این دانشکده با تاکید براینکه برخی دانشجویان حاضر نیستند به هنجارهای دانشگاه احترام بگذارند اظهار داشت: اختلاط دانشجویان دختر و پسر در زمین فوتبال یا بازی های دیگر خلاف مقررات نظام جمهوری اسلامی و همچین دانشگاه است بدین سبب ما موظف به رعایت این قوانین هستیم.


دکتر غلامرضا جمشیدی ها در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درباب جزییات اتفاقات روز گذشته و درگیری فیزیکی بین دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی با نیروهای حراست اظهار داشت: دانشجویان پیش از تعطیلات عید فطر برای بازی در زمین فوتبال و والیبال کلید محوطه را از دانشکده دریافت کرده بودند و ما عنوان کرده بودیم که بازی ورزشی بین دانشجویان باید بصورت جداگانه و غیر مختلط باشد.
ایشان سپس اظهار داشت: بازی های ورزشی غیرمختلط بین دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه های جمهوری اسلامی و حتی کشورهای دنیا یک قاعده و قانون است. اما متاسفانه عده ای با هدف هنجارشکنی تلاش دارند بازی های ورزشی را بصورت مختلط انجام دهند.
رییس دانشکده علوم اجتماعی اظهار داشت: روز گذشته دانشجویان معترض در دفتر من حضور پیدا کردند و من قواعد دانشگاه درباب بازی فوتبال، والیبال و غیره به آنها گوشزد کردم اما متاسفانه برخی از این دانشجویان که گاهی جدیدالورود هم بودند با بنده بعنوان مسئول دانشکده به تندی صحبت کردند که این نوع برخوردها در دانشگاه به هیچ عنوان درست نیست.
وی اشاره کرد: متاسفانه پس از جلسه من با دانشجویان برخی از این افراد از بالای نرده ها یا در پشتی به زمین فوتبال ورود پیدا کردند و قصد داشتند بصورت مختلط بازی فوتبال را برگزار کنند که طبیعتا نیروهایی که وظیفه حراست از دانشکده را بر عهده دارند به این افراد تذکراتی دادند و به آنها اعلام نمودند که باید طبق قواعد دانشگاه در زمین بازی کنند ولی دانشجویان اصرار داشتند به شکل مختلط در زمین باقی بمانند و حراست قصد خارج کردن آنها از زمین فوتبال داشت. در نهایت درگیری های صورت گرفت که این درگیری ها به هیج عنوان فیزیکی و از طرف نیروهای حراست نبود.
وی اظهار داشت: در این بین برخی از دانشجویان تهدیدکردند که دانشگاه یک هفته فرصت دارد که زمینه بازی های مختلط دختر و پسر را در زمینهای دانشکده فراهم کند! اما اعلام میکنیم که به هیچ عنوان دانشگاه زیر بار این تهدیدها نخواهد رفت و ما طبق قواعد جمهوری اسلامی اجازه بازی به دانشجویان خواهیم داد.
او در آخر اظهار داشت: زمین فوتبال دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران حدود ۵ یا ۶ سال پیش تولید شده است و با توجه به این که دو سال اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا ما شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه نبودیم در نتیجه اینگونه اتفاقات هم روی نمی داد؛ اما بطور کلی ما قصد حل موضوع را داریم اما اجازه قانون شکنی و هنجار شکنی نخواهیم داد.



1401/02/18
14:51:54
5.0 / 5
830
تگهای خبر: بازی , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دانلود عکس