رئیس مركز مشاوره دانشگاه تهران:

فضای دانشگاه ها باید بسیار بانشاط شود

فضای دانشگاه ها باید بسیار بانشاط شود

به گزارش دانلود عکس رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از طراحی سامانه هایی برای دریافت ایده های دانشجویان در زمینه سلامت روان آگاهی داد و اظهار داشت: با طراحی این سامانه ها، ایده هایی که در زمینه سلامت روان باشد را دریافت خواهیم کرد.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر زهره عزیزی در دومین نشست تخصصی نخستین جشنواره ملی سلامت دانشجویان، اضافه کرد: باید آرام آرام این دانشجویان را به زندگی پیش از کرونا برگردانیم و ارتباط و تعامل را به آنان آموزش دهیم.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، هدف از برگزاری جشنواره ملی سلامت را آوردن دانشجویان به متن دانست و اظهار داشت: این جشنواره می خواهد در بحث سلامت روان، سهم عمده را به خود دانشجویان واگذار کند.
وی همین طور به رونمایی از طرح سامانه های "ایده بان" و "دیده بان" در جشنواره ملی سلامت دانشجویان اشاره نمود و اضافه کرد: با طراحی این دو سامانه در جشنواره، ایده های مختلف دانشجویان درباره سلامت روان از آنها دریافت می شود و کارهایی که در دانشگاه های مختلف اجرا می شود ثبت و ضبط شده و با تحلیل کارهای انجام شده، بودجه مربوطه به دانشگاه ها داده می شود.
دکتر عزیزی با تاکید بر نقش آموزش در ارتباطات و تعاملات اجتماعی اشاره کرد: مرکز مشاوره دانشگاه در دو سال شیوع ویروس کرونا بر آموزش و ارتقاء سواد سلامت متمرکز شد و الان وقت آنست که دانش را به مهارت تبدیل نماییم و لازمه این مهارت آموزی، ارتباط حضوری با دانشجویان است.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اشاره کرد: تا آن زمان که سواد به مهارت تبدیل نشود، نمی تواند مؤثر و کاربردی شود.
وی اضافه کرد: مرکز مشاوره دانشگاه تهران در امتداد مهارت آموزی و بازگشت دانشجویان به زندگی امن و عادی گذشته، برنامه های متنوعی را مثل حضور مسئولان و مشاوران مرکز مشاوره در میان دانشجویان، خوابگاه ها، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها را اجرا می کند تا مهارت ها را بصورت حضوری به دانشجویان آموزش دهیم.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با تاکید بر اهمیت سلامت روان به ویژه در دانشجویان، اظهار داشت: واحدهای مختلف دانشگاه باید مرکز مشاوره در این امر یاری کنند. علاوه بر معاونت دانشجویی، معاونت فرهنگی دانشگاه، استادان مشاوره و فرهنگی که در پردیس ها مستقر هستند نیز قسمتی از این مسئولیت را بر عهده بگیرند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی برگزاری اردوها با حضور دانشجویان و مددکاران مرکز مشاوره را از برنامه های مرکز مشاوره دانشگاه تهران در امتداد آموزش دانشجویان در حین تفریح عنوان نمود.
دکتر عزیزی همین طور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش همیاران سلامت روان در ارتقای سلامت اشاره نمود و اظهار داشت: تلاش داریم با آموزش تخصصی همیاران بعنوان بازوان اجرائی سلامت روان بتوانیم بطور جدی تر از این پتانسیل استفاده نمائیم.




منبع:

1401/03/24
20:54:28
5.0 / 5
473
تگهای خبر: آموزش , جشن , جشنواره , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دانلود عکس