سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاكید كرد

بازبینی برنامه درسی متناسب با شاخص ها و خاصیت های تربیت معلم مطلوب

بازبینی برنامه درسی متناسب با شاخص ها و خاصیت های تربیت معلم مطلوب

به گزارش دانلود عکس سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تمام برنامه ریزی های این مرکز آموزشی را آینده محور برشمرد و اظهار داشت: تربیت معلم تراز، بالنده، سازنده و مطلوب یک نیاز شمرده می شود.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر رضامراد صحرایی در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران که در پردیس شهید مفتح تهران برگزار شد، با اعلان اینکه دانشگاه فرهنگیان ماموریت های بزرگی برعهده دارد، اشاره کرد: کوشش های شبانه روزی برای تحول در تربیت معلم ضرورت دارد. "مسایل شناختی"، "تحول در فرآیندها" و "تحول نهادی" از فاکتورهای مهم درایجاد تحول هستند. امر تربیت معلم، متولی واحد ندارد بلکه یک موضوع نهادی است.
وی تمام برنامه ریزی های دانشگاه فرهنگیان را مبتنی بر آینده برشمرد و اضافه کرد: پرسشی مطرح می شود، معلم آینده باید چه خاصیت هایی داشته باشد؟ آیا معلمان امروز در مسائلی مانند تکنولوژی از دانش آموزان جلوتر هستند؟ بطور قطع، نیازمند تربیت معلم تراز، بالنده، سازنده و مطلوب هستیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره تاریخچه تشکیل دانشگاه تربیت معلم درباره دانشکده های تربیت اظهار نمود: حاکمیتی و فرابخشی، فن آور و روزآمد، کارآفرین و گفتمان ساز، چندساحتی و چندمهارتی، آینده پژوه و آینده نگر، عملی و کاربردی، ثبات مدیریتی، نظام گزینش شفاف و سخت گیرانه، انگیزه ساز و اعتبارآفرین همچون خاصیت های این مراکز آموزشی در دنیا است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صحرایی بر ایجاد ساختار و سازمان انگیزه ساز، بررسی نظام جذب دانشجومعلم، بازبینی برنامه درسی متناسب با شاخص ها و خاصیت های تربیت معلم مطلوب و تمرکز بر مسائلی همچون هویت، امید، جوانی و نشاط در جامعه، تربیت معلم فرارشته ای اصرار کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی های مهارتی، فرهنگی و تربیتی برای تربیت معلم مطلوب تراز اهمیت دارد.




منبع:

1401/05/17
21:07:24
5.0 / 5
198
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
دانلود عکس