اعتصاب کارکنان یک دانشگاه آمریکایی در اعتراض به حقوق کم

اعتصاب کارکنان یک دانشگاه آمریکایی در اعتراض به حقوق کم

دانلود عکس: کارکنان دانشگاه «آمریکن» ایالات متحده خواهان افزایش حقوق و پرداخت مزایای ایام کرونا از طرف دانشگاه شدند.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا و به نقل از واشنگتن پست، صدها نفر از کارکنان "دانشگاه آمریکن" که یک دانشگاه خصوصی معتبر در واشنگتن دی سی ایالات متحده است، تصمیم دارند برای تحقق خواسته هایشان دست به اعتصاب بزنند. بنابر اطلاعات پخش شده، اگر مذاکرات آنها با مقامات این دانشگاه درباره ی دستمزد و دریافت مزایای مراقبت های بهداشتی در دوران پاندمی کرونا به نتیجه نرسد، برای برگزاری اعتصاب بیشتر برنامه ریزی می کنند.
پرسنل این مرکز آموزشی، اتحادیه کارکنان این دانشگاه را بمنظور پیگیری مطالبات در نوامبر ۲۰۲۰ تشکیل دادند. یک نفر از اعضای اصلی این اتحادیه در رابطه با وضعیت نیروی انسانی این دانشگاه توضیح داد: بعد از پیگیری های فراوان، توانستیم در مسائلی مانند امنیت شغلی به خواسته هایمان برسیم. بااینکه تعدادی از مطالبات ما محقق شده اما درباره ی افزایش دستمزد با مسئولان دانشگاه اختلاف نظر داریم.
موضوع اصلی اختلاف میان اتحادیه و دانشگاه، "برابری حقوق" است. کارکنان خواهان افزایش ۵ درصدی حقوق در آخر سال اول قرارداد و افزایش ۴ درصدی در سال دوم هستد. آنها از دانشگاه می خواهند افزایش حقوق را برای کارمندان پاره وقت هم درنظر بگیرد. همین طور دانشگاه تضمین کند که هیچ کدام از نیروی انسانی کمتر از ۴۰ هزار دلار در سال درآمد نداشته باشد.
مسئولان اتحادیه کارکنان دانشگاه آمریکن، شکواییه ای به هیئت ملی روابط کار ایالات متحده ارائه کرده اند و بر طبق این شکواییه، آنها دانشگاه را به نقض قوانین کار در رابطه با افزایش دستمزد سالیانه برمبنای شایستگی متهم می کنند.
در پی این اختلاف، اتحادیه کارکنان درباره ی اعتصاب کارکنان تصمیم گرفته است. اگر توافقی میان دو طرف تا ۲۲ ماه آگوست، زمان بازگشت دانشجویان به دانشگاه صورت نگیرد؛ مدت زمان اعتصاب بیشتر می شود.




منبع:

1401/05/30
22:59:50
5.0 / 5
391
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
دانلود عکس