توضیح رییس دانشگاه تهران درباره ی کاهش مقطعی ظرفیت برخی رشته ها

توضیح رییس دانشگاه تهران درباره ی کاهش مقطعی ظرفیت برخی رشته ها

به گزارش دانلود عکس، رییس دانشگاه تهران درباره ی ادعای تعدادی از دانشجویان در خصوص کاهش ظرفیت تعدادی از رشته های دانشکده ادبیات و علوم انسانی این مرکز آموزشی اظهار داشت: باتوجه به اجرای پروژه های عمرانی در این دانشکده، دکتر سیف رییس ادبیات و علوم انسانی درخواستی در خصوص کاهش ظرفیت برخی رشته ها را به دانشگاه ارایه داده بود که دانشگاه نیز با درخواست ایشان موافقت نمود، و در مقطعی کاهش پذیرش در این دانشکده داشتیم، اما با اختتام کارهای عمرانی هم اکنون، ظرفیت های کاهش یافته، باردیگر بالا رفته است.


دکتر سیدمحمدمقیمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پروژه مقاوم سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی از ۲ سال قبل شروع شده، اظهار داشت: مدیریت جدید، میراث دار خرابی های مدیریت قبلی است. هم اکنون، رییس فعلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای جبران نقصهای گذشته اقداماتی انجام داده است. ازاین رو بخاطر کوشش برای بهبود وضعیت دانشکده نباید مورد مواخذه قراربگیرد.
وی ادامه داد: بااینکه با مساله کاهش منابع مالی مواجه هستیم اما تصمیم داریم که با تقویت تیم عمرانی، بتوانیم دانشکده ادبیات و علوم انسانی را برای سال تحصیلی جدید آماده نماییم.
رییس دانشگاه تهران درباره ی انتصاب های انجام شده در دانشکده ادبیات و علوم انسانی اظهار داشت: تمام احکام مدیریتی توسط ریاست دانشگاه صادر می شود. دوران مدیریت تمام مدیرگروه های قبلی به پایان رسیده بود، ازاین رو هیچ کسی زودتر از زمان مقرر از مدیریت گروه برداشته نشد. تنها دوره مدیریت یکی از سرپرستان گروه ها به پایان نرسیده بود؛ بر طبق قانون، دوران سرپرستی ۴ ماه است.
وی اظهار داشت: اگر دانشجویان با مسائل و مشکلاتی در دانشکده ها مواجهند، باید در وهله نخست مسائل پیش آمده را با ریاست دانشگاه مطرح کنند. در ارتباط با مسائل مطرح شده در خصوص کاهش ظرفیت برخی رشته ها، از طرف دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی، مخاطب قرار نگرفته ام، هیچ گزارشی از طرف دانشجویان درارتباط با مشکلات به دفتر مدیریت دانشگاه ارائه نشده است.
رییس دانشگاه تهران افزود: قسمتی از مسائل و مشکلات مطرح شده، هیاهوی رسانه ای است. قطعا، افرادی در ورای مسائل مطرح شده، قرار دارند. بااینکه تعدادشان معلوم نیست اما با بهره گرفتن از روش های غیراخلاقی به این مورد ورود کرده اند.
دکتر مقیمی اضافه کرد: افرادی که در ارتباط با این مورد هستند، شناسایی نشده اند. به همین دلیل، گزارشی درباره ی خاطیان به ریاست دانشگاه ارائه نشده که به تخلفات آنها ورود نماییم. تمام اقدامات انجام شده غیراخلاقی است و درخور دانشگاه تهران نیست. اگر دانشجویان مطالبه ای دارند، بصورت مستقیم با ریاست دانشگاه درمیان بگذارند.
این استاد دانشگاه تهران در انتها تصریح کرد: باید بدانیم چه افرادی در فصل تابستان که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند از اقدمات و تغییرات درون دانشکده ها اطلاع دارند. به نظر می آید، این کار سازمان دهی شده و با اهداف خاص صورت می گیرد. شرایط باید بررسی شود که به این پرسش "آیا مطالبات واقعی یا تصنعی هستند؟" پاسخ داده شود.



1401/06/07
23:40:06
5.0 / 5
412
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
دانلود عکس