ایجاد مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان

ایجاد مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان

به گزارش دانلود عکس، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و عضو شورای معاونین وزارت علوم با بیان خبر تاسیس مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان، اظهار داشت: مبحث رضایتمندی شغلی اعضاء هیأت علمی و مهم ترین دغدغه های آنها در چارچوب یک پیمایش علمی انجام گرفت و نتایج آن تحلیل و در چارچوب گزارش تحلیلی از راه مقام عالی وزارت در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت.



به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر علی باقر طاهری نیا در اجلاس رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد؛ اظهار نمود: استفاده از خرد جمعی دانشگاهیان در استقرار نظام تصمیم سازی دانش بنیان، اطلاع از نقطه نظرات و قضاوت های خانواده بزرگ دانشگاهیان نسبت به سبب گیری ها، تصمیم سازی و برنامه های وزارت علوم و رصد ژرف و شفاف مهم ترین چالش های حوزه آموزش عالی از مهم ترین اهداف ایجاد مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان بشمار می رود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور مکرراً از دانشگاه ها بعنوان «اتاق فکر دولت» یاد می کند و دانشگاهیان را برای عرضه چاره و مشورت به دولتمردان به همکاری دعوت می کند و تحقق این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت و تعریف فرایند روشن و پایدار می باشد. از طرفی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی بعنوان مرجع رسمی آمار آموزش عالی داده های آمار ثبتی دانشگاهیان شامل استادان، دانشجویان و یاوران علمی را در اختیار دارد. بدین سان راه اندازی مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان در مؤسسه اقدام عملیاتی در جهت پیوند علمی و مشورتی میان دانشگاهیان و دولتمردان و ایفای نقش «اتاق فکر دولت» خواهد بود.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ضمن اشاره به اولین مطالعه انجام شده دراین زمینه اظهار داشت: حسب نظر ریاست جمهور مبحث رضایتمندی شغلی اعضاء هیأت علمی و مهم ترین دغدغه های آنها در چارچوب یک پیمایش علمی انجام گرفت و نتایج آن تحلیل و در چارچوب گزارش تحلیلی از راه مقام عالی وزارت در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت.

طاهری نیا در ادامه سخنان خود به بحث جهاد تبیین اشاره نمود و اظهار داشت: جهاد تبیین عرصه تقابل روایت هاست و در این میدان دشمن همواره به دنبال وارونه کردن حقایق و عرضه روایت های غیرواقعی است؛ ازاین رو رهبر معظم انقلاب مکرراً و موکداً بر لزوم جهاد تبیین بعنوان مسئولیت مهم و همگانی تاکید می کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی بعنوان مرجع رسمی آمار آموزش عالی به واسطه برخورداری از آمار ثبتی مبنا در حوزه آموزش عالی شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه های وابسته به دستگاه ها با انجام مطالعه تطبیقی و روند طولی تحولات آموزش عالی سلسله گزارش های تک صفحه ای و تک محوری تحت عنوان گزارش های جهاد تبیین علمی منتشر می کند.

طاهری نیا ضمن اشاره به گزارش هایی که تابحال از راه مؤسسه تهیه و انتشار یافته است، به گزارش وضعیت و نسبت جمعیت دانشجوی دختر به کل دانشجویان از آغاز انقلاب اسلامی، نسبت اعضاء هیأت علمی زن به کل اعضای هیات علمی از آغاز انقلاب اسلامی، دستاوردهای در رابطه با استقرار عدالت آموزشی در کشور اشاره نمود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، طاهری نیا در انتها این گزارش از رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری خواست تا از محتوای گزارش های جهاد تبیین که از جانب مؤسسه تهیه و منتشر می شود، برای گزارش به افکار عمومی بهره گیرند.





منبع:

1401/10/18
13:05:11
5.0 / 5
389
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
دانلود عکس