رئیس دانشگاه علم و صنعت مطرح كرد

به مسائل فرهنگی در زمینه دانشجویی توجه ویژه می کنیم

به مسائل فرهنگی در زمینه دانشجویی توجه ویژه می کنیم

به گزارش دانلود عکس، رییس دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد: امسال علاوه بر برنامه های گسترده ای که در زمینه های توسعه فناوری، پژوهش، تعاملات صنعتی، بین الملل، گسترش زیرساخت های فیزیکی و آزمایشگاهی داریم، توجه دانشگاه بیشتر روی مسایل فرهنگی خصوصاً در زمینه دانشجویی و همین طور مسایل رفاهی همکاران معطوف خواهد بود.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر منصور انبیاء در مراسم دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان علم و صنعت ایران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از طرف رهبر انقلاب به نام «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار داشت: معتقدم هر دو جزء شعار یعنی مهار تورم و رشد تولید با وضعیت اقتصادی کشور، تناسب و همسویی دارد. یعنی جنس اقداماتی که باید برای مهار تورم انجام دهیم از جنس اقداماتی است که باید بمنظور رشد تولید صورت گیرد. بطور خلاصه، تفاضل تولید و مصرف، می شود تورم. یعنی اگر بخواهیم تورم را کاهش دهیم، باید تولید را افزایش یا مصرف را کاهش دهیم.
وی با تأکید بر این که افزایش تولید، فقط به مفهوم تولید کالا نیست، بلکه به این معناست که چه کالایی را تولید نماییم که ارزش افزوده و ضریب تکاثری بالاتری داشته باشد؛ اظهار داشت: این یعنی همان تولید دانش بنیان که مقام معظم رهبری در شعار سال قبل بر آن تاکید نمودند و از طرف دیگر، رشد تولید هم فقط افزایش تولید نیست بلکه رشد خدمات هم هست که حاصل جمع این دو، تولید ناخالص ملی می شود. ضمن آنکه خدمات، ارتباطی با تحریم و نرخ ارز و... هم ندارد.
رییس دانشگاه علم و صنعت افزود: یک بخش از کارهایی که دانشگاه ها و همچون دانشگاه علم و صنعت انجام می دهند، مستقیما متوجه رشد تولید است و بخش دیگر آن، خدمات علمی و فنی است که به صنایع و جامعه ارائه می شود. در ایام پایانی سال قبل با تلاش همکاران به ویژه در معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع و مرکز برنامه، بودجه و طرح دانشگاه توانستیم اعتبارات نسبتا خوبی را از سازمان برنامه و بودجه و خزانه گرفتن نماییم که جای تشکر و قدردانی دارد.
دکتر انبیاء اظهار داشت: اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی در قول و عمل است. شورای فرهنگی دانشگاه بصورت مستمر مسائل را رصد می کند و با هر نوع هنجارشکنی و قانون ستیزی برخورد خواهد شد. اما همکاران عزیز می دانند مسائل فرهنگی را فقط با دستور از بالا و پایین نمی توان حل کرد بلکه همه اساتید محترم و کارکنان عزیز باید در این امر، به ویژه در مقوله حجاب و عفاف همکاری داشته و با حساسیت و احساس مسئولیت بیشتر عمل کنند. خوشبختانه دانشگاه در سال قبل به ویژه در اجرای اردوهای فرهنگی، زیارتی و علمی در زمینه استادان، کارکنان و دانشجویان، عملکرد خوبی داشت. ما حدود ۱۵ هزار نفر- روز انواع اردو را برگزار کردیم که بطور قطع در هیچ دانشگاه کشور به این اندازه اردو برگزار نشد تا جایی که دانشگاه در این خصوص، مورد تقدیر معاون محترم فرهنگی وزارت عتف(دکتر کلانتری) قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، وی افزود: در کنار همه محدودیت ها و مشکلاتی که در سال ۱۴۰۱ بوده است، رویدادهای مهمی در دانشگاه رقم خورد که این امر دانشگاه را به یک نقطه عطف در مقایسه با سال پیش از آن تبدیل نموده است. البته با برنامه ریزی هایی که انجام شده است، تردید ندارم با عنایت خدای متعال و حمایت و همکاری شما عزیزان، موفقیت های دانشگاه امسال نیز دو چندان خواهد بود و دانشگاه را در تراز بالاتری قرار خواهد داد. با این همه باید عرض کنم شرایط اینطور نخواهد بود که در امسال، مشکلات را خصوصاً در حوزه مالی نداشته باشیم اما اراده ما این است که دانشگاه را از حیث منابع مالی، به سمت استقلال سوق بدهیم. این به این مفهوم است که بتوانیم ان شاءالله در کنار منابع دولتی، سطح اتکاء دانشگاه را برای تامین مالی بوسیله ارائه خدمات علمی به صنایع و همین طور دریافت اعانه از خیرین و واقفین کشور بیشتر نماییم. به عبارت دیگر، باید سطح اتکاءمان روی منابع دولتی را کم نماییم تا بتوانیم بهتر روی پای خودمان بایستیم. ان شاءالله بیش از سال قبل، معیشت و رفاهیات همکاران عزیز، مد نظر است و در دستور کار قرار دارد.




منبع:

1402/01/20
11:18:20
5.0 / 5
386
تگهای خبر: خدمات , دانشجو , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
دانلود عکس