بم های خاموش در راه نوسازی

بم های خاموش در راه نوسازی

دانلود عکس: برمبنای آمار حدود دو میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده وجود دارد که هیچ نوع سازه فلزی و بتنی نداشته و10 میلیون نفر نیز در این واحدها سکونت دارند؛ در حقیقت می توان گفت هر شهر ایران معادل یک بم خاموش است. البته در بیستمین سالگشت زلزله بم آمار شروع نوسازی واحدهای فرسوده در دولت سیزدهم از مرز 180 هزار واحد گذشته و قریب به 55 هزار واحد نیز به بهره برداری رسیده است.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، امروز پنجم دی سالروز حادثه غم انگیز زلزله بم است که در سال ۱۳۸۲ صورت گرفت و با حدود ۳۵ هزار کشته از آن به عنوان مرگبارترین زلزله تاریخ ایران یاد می شود. یکی از دلیلهای اصلی افزایش خسارات زلزله بم، وجود خانه های خشت و گلی و فقدان سازه بود.
بدنبال این حادثه ناگوار، نوسازی و بهسازی شهرها بیش از پیش جدی گرفته شد. بم از نو ساخته شد اما آنطور که محمد آیینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری می گوید در ایران حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده وجود دارد که هیچ نوع سازه فلزی و بتنی نداشته و۱۰ میلیون نفر نیز در این واحدها سکونت دارند و می توان گفت هر شهر ایران معادل یک بم خاموش است.
زلزله بم ـ سال ۱۳۸۲


منبع:

1402/10/06
08:39:06
5.0 / 5
344
تگهای خبر: شركت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
دانلود عکس