رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام كرد

جذب ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان نخبه در کارخانه ها

جذب ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان نخبه در کارخانه ها

به گزارش دانلود عکس، رئیس اتاق بازرگانی ایران همکاری شورایعالی استان ها و اتاق بازرگانی ایران را تحول آفرین دانست و اظهار داشت: طرحی برای بورسیه دانشجویان نخبه در دست طراحی است و برنامه داریم ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان نخبه که در سال آخر تحصیل هستند را در کارخانه های تولیدی جذب نماییم.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، صمد حسن زاده در بیست و هشتمین اجلاس شورایعالی استان ها که بعنوان میهمان ویژه حضور داشت، اظهار داشت: آقای دبیری رئیس شورایعالی استان ها عملکرد قابل ملاحظه ای در مدیریت شهری تبریز داشته است و ریاست ایشان بر شورایعالی استان ها می تواند چشم انداز خوبی برای جامعه شورایی باشد. همه ما بعنوان خدمت گزار مردم وظیفه سنگینی در مقابل این ملت نجیب و شریف داریم تا بتوانیم کارها را پیش ببریم.
وی ادامه داد: قدمت اتاق بازرگانی ایران بیشتر از ۱۳۰ سال است و در همه دوران ها افراد قابلی حضور داشتند که خدمات بی نظیری برای کشور انجام دادند. هم اکنون هم اعضای اتاق با عنایت به شعار سال و مشکلاتی که در زمینه اقتصاد وجود دارد برای خود مسئولیت و تکلیفی تعیین کردند که بتوانند با تمام تلاش خود، بخشی از مشکلات و نارسایی ها را رفع کنند. محدودیت هایی در کشور داریم و اقتصاد ما با مشکل رو به رو شد؛ اما ملت ایران علیرغم این نارسایی ها و محدودیت ها عملکرد خوبی داشتند و توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.
حسن زاده افزود: در اردیبهشت ماه سه رویداد بزرگ را برگزار کردیم. ایران اکسپو یکی از این نمایشگاه ها بود که ۸۰ کشور در سطح بالا شرکت کرده و با صنعت و اقتصاد ایران از نزدیک آشنا شدند. بر مبنای اطلاعات، نزدیک به ۴۰۰ قرارداد با بخش های خصوصی و دولتی ایران بسته شد. رویداد دیگر نمایشگاه آی سی تی بود که در اصفهان برگزار شد و خیلی از اتاق های بازرگانی کشورهای خارجی حضور داشتند. نمایشگاه آیدکس دیگر نمایشگاهی بود که در کرمان با حضور ۱۹ سرمایه گذار خارجی برگزار شد که بسیار پرارزش بود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: همه می دانیم که کرمان یک استان کویری است؛ اما این استان با توسعه زیرساخت های گلخانه ای توانسته جزو استانهای برجسته کشور در زمینه صادرات کشاورزی شود و الان بعنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی شناخته می شود. این ۳ رویدادی که در کشور رخ داد سبب افتخار بود که با این محدودیت ها و نقصان ها توانایی خوبی نمایش دادند و خیلی از سفیران اذعان می کردند انتظار دیدن چنین توانایی هایی را نداشتند. تبلیغات منفی ضد جمهوری اسلامی ایران سبب شده بود که نگاه منفی در مورد ایران شکل بگیرد.

جذب ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان نخبه در کارخانه های تولیدی

ارائه بورسیه به دانش آموزان در مقطع دبیرستان

ورود دانش آموزان دبیرستانی به کارخانه ها و تولیدی ها بعنوان سفیران تخصصی
حسن زاده افزود: با عنایت به این که خروج نخبگان از کشور خسارت زیادی به کشور وارد می نماید. ازاین رو یکی از برنامه های ما برای پیشگیری از نخبگان کشور است. طرحی برای بورسیه دانشجویان نخبه در دست طراحی است و برنامه داریم ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان نخبه که در سال آخر تحصیل هستند را در کارخانه های تولیدی جذب نماییم تا از مهاجرت این عزیزان جلوگیری نماییم. برنامه دیگر ما اینست که بورسیه ای برای دانش آموزان در مقطع دبیرستان عرضه دهیم تا از سطح دبیرستان دانش آموزان بعنوان سفیران تخصصی وارد کارخانه ها و تولیدی ها شوند.
وی ادامه داد: نهادهایی مانند شوراهای شهر و روستا نزدیک ترین لایه مدنی به شهروندان کشور هستند. از طرفی اتاق بازرگانی هم بعنوان مجمع مدنی کار آفرینان عموما بزرگ و میانی کشور شناخته می شود و ازاین رو خرسندم بنای همکاری این دو نهاد بنیان گذاشته شود. زمانی ریشه رشد و توسعه اقتصادی را صرفاً شکل گیری شهرها می دانستند؛ اما به تدریج مشخص شد که صرفاً با شهرسازی، توسعه اقتصادی رخ نمی دهد. بلکه در شهر های مولد که در آنها نوآوری و شکوفایی رخ می دهد، سبب توسعه کشور می شود.

بروز پدیده های بیکاری در شهرهایی که بدون توجه به منطق اقتصادی رشد کرده اند
رئیس اتاق بازرگانی اظهار نمود: در تاریخ کشور ما ایجاد شهرها بخصوص شهر های بزرگ علاوه بر زمینه های سیاسی و فرهنگی منطق اقتصادی هم داشته است. اما این خصوصیت در سه دهه اخیر نادیده گرفته شده است و شهرهایی بدون توجه به منطق اقتصادی رشد کرده اند که شاهد پدیده هایی مانند بیکاری در آنها هستیم.




منبع:

1403/02/27
13:40:53
5.0 / 5
308
تگهای خبر: تبلیغ , خدمات , دانشجو , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
دانلود عکس