جزئیات عرضه تسهیلات ارزانقیمت و وام به دانشجویان دانشگاه آزاد

جزئیات عرضه تسهیلات ارزانقیمت و وام به دانشجویان دانشگاه آزاد

دانلود عكس: سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات پرداخت تسهیلات و وام های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح نمود.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، سیدهادی سیدفضلی، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: با عنایت به تاکید ریاست و معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه، رفع دغدغه مالی دانشجویان و خانواده های آنان برای تأمین شهریه، از اولویت های اصلی صندوق رفاه دانشجویان می باشد. ازاین رو صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سه منبع را برای عرضه تسهیلات در نظر گرفته است.
وی افزود: اعطای تسهیلات از راه منابع داخلی صندوق رفاه دانشجویان در واحدها و مراکز آموزشی و آموزشکده های سما، یکی از محل های عرضه تسهیلات اعتباری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است که دانشجویان می توانند از راه صندوق رفاه دانشجویان واحدها و مراکز محل تحصیل خود، برای دریافت تسهیلات اعتباری کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدت و همینطور تقسیط شهریه اقدام نمایند.
سیدفضلی تاکید کرد: تسهیلات عرضه شده از جانب صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با کارمزد ۲/۵ درصد اعطا می شود. این در شرایطی است که صندوق های رفاه دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور، با نرخ کارمزد بیشتری تسهیلات در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند.
ارائه تسهیلات ارزانقیمت برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی
وی به دومین منبع عرضه تسهیلات دانشجویی اشاره نمود و اظهار داشت: تفاهم نامه های دانشگاه آزاد اسلامی با بانکهای عامل، منبع دیگری برای پرداخت وام های دانشجویی است و در این راستا، تسهیلات ارزانقیمت از راه دو بانک ملی و صادرات برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برحسب میزان نیاز آنها در نظر گرفته شده است. بر طبق این تفاهم نامه ها، دانشجویان مقطع دکتری تا سقف ۴۰ میلیون تومان، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۱۵ میلیون تومان، دانشجویان مقطع کارشناسی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و دانشجویان مقطع کاردانی تا سقف ۵ میلیون تومان وام دریافت می کنند.
سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سومین منبع اعطای تسهیلات به دانشجویان، از محل منابع تخصیصی صندوق رفاه دانشجویان وزارتین علوم و بهداشت است که از محل بودجه عمومی دولت تأمین می شود و از راه این صندوق ها به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها تخصیص می یابد.
سیدفضلی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور اعطای تسهیلات اعتباری به دانشجویان، با دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت هم تفاهم نامه همکاری منعقد کرده که برپایه آن، برای دانشجویان مقطع دکتری تا سقف ۲۰ میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰ میلیون تومان، مقطع کارشناسی تا سقف ۷/۵ میلیون تومان و مقطع کاردانی تا سقف ۲/۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کامزد ۳-۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه در نظر گرفته شده است.
استفاده دانشجویان به صورت همزمان و تلفیقی از انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه و بانکهای طرف قرارداد
وی تاکید کرد: تمامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به صورت همزمان و ترکیبی، از انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان و همه بانکهای طرف تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی برحسب نیاز و درصورت تایید واحد دانشگاهی مربوطه استفاده نمایند.
سیدفضلی همینطور به روش های ثبت درخواست برای دریافت تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: دانشجویان متقاضی می توانند از راه سامانه ساجد به آدرس sajed.iau.ir برای دریافت تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند. قابلیت ثبت درخواست تسهیلات اعتباری بزودی در سامانه آموزشیار هم فعال خواهد شد تا تمام فرایند ثبت نام وام ها به صورت مکانیزه و غیرحضوری صورت گیرد.
سقف پوشش ها و تعهدات بیمه حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافت
سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به صندوق تأمین و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید خدمات بیمه ای و سقف پوشش و تعهدات صندوق تأمین و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته است. بر این اساس، تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که حق عضویت سالانه خویش را پرداخت کرده اند، در همه ساعات شبانه ‎روز و در هر مکان، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.
وی تصریح کرد: سقف تعهدات صندوق تأمین و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه ۷/۵ میلیون تومان، هزینه های نقص عضو ناشی از حادثه ۳۰ میلیون تومان و فوت ناشی از حادثه ۳۰ میلیون تومان است که البته امیدواریم هیچ یک از دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی گرفتار حادثه نشوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدفضلی در انتها اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است با عرضه تسهیلات و وام های قرض الحسنه بگونه ای عمل کند که دانشجویان تنها دغدغه ادامه تحصیلات عالیه را داشته و نگرانی بابت پرداخت شهریه وجود نداشته باشد.




منبع:

1399/08/18
13:39:01
5.0 / 5
1681
تگهای خبر: آموزش , بیمه , خدمات , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دانلود عکس