رییس هیأت عالی جذب تأكید كرد؛

زمان بررسی پرونده های متقاضیان جذب باید كم شود

زمان بررسی پرونده های متقاضیان جذب باید كم شود

دانلود عکس: رئیس هیأت عالی جذب با اعلان اینکه هر چه سریع تر مشکل بورسیه ها باید حل شود و نباید استثناء قائل شد، اشاره کرد: مدت زمان بررسی پرونده متقاضی باید به دو هفته کم شود.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر محمد علی کی نژاد در جلسه ۲۶۰ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی با اشاره به مدت زمان بررسی پرونده متقاضی برای جذب، اظهار داشت: بر اساس گزارش هایی که به هیأت عالی جذب ارسال شده ماندگاری بعضی از پرونده ها در دانشگاه ها به مدت ۲۷۶ روز اعلام شده و در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم این ماندگاری به ۴۴ روز کاهش داده شده است. البته ما معتقد هستیم مدت زمان بررسی پرونده متقاضی باید به دو هفته کم شود.
وی با تاکید بر لزوم حفظ بورسیه ها در کشور اظهار داشت: ما متعهد هستیم که این جوان ها را در کشور حفظ نماییم پس ضرورت دارد هر چه سریع تر مشکل بورسیه ها حل شود و نباید استثناء قائل شد.
رئیس هیات عالی جذب با تاکید بر لزوم اجرای کامل مصوبه آمایش آموزش عالی در فراخوان امسال، اشاره کرد: اگر این فراخوان ها برمبنای آمایش آموزش عالی نباشد، سازمان امور استخدامی مجوز جذب صادر نخواهد کرد. همین طور هیأت عالی جذب نیز به جد به دنبال اجرائی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
دکتر کی نژاد در ادامه به سند اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی اشاره نمود و اظهار داشت: پیشنهادهای مطرح شده در مورد معیارهای هم ترازی دانشگاه ها باید برمبنای سند اسلامی شدن دانشگاه ها بررسی شود و پس از ۱۵ روز به هیأت عالی جذب برای تصویب نهایی و طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
رئیس هیأت عالی جذب اشاره کرد: گزارش اجرائی شدن مصوبه آمایش آموزش عالی در فراخوان سال جاری توسط هیئت مرکزی جذب وزارت علوم به هیأت عالی جذب ارائه شود.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر جواد محمدی دبیر هیأت عالی جذب در این نشست پیشنهاد داد: در روند شکایت متقاضی به دانشگاه و وزارت علوم، باید پاسخ وزارت علوم و دانشگاه به صورت مکتوب به متقاضی ارائه شود و اگر فرد درخواست اجرای ماده ۱۵ را داشت، جواب مکتوب را برای رسیدگی به هیأت عالی جذب ارسال نماید.
وی ادامه داد: طبق مقررات، شاکی حق دارد ابتدا به هیئت اجرائی و پس از ۲ هفته در صورت عدم رضایت به هیئت مرکزی و سپس به هیأت عالی شکایت کند تا پرونده وی بازبینی شود.
دکتر محمدی پیرامون دستور دوم جلسه که به معیارهای هم ترازی دانشگاه ها در جذب وزارتین علوم و بهداشت اختصاص داشت، اظهار داشت: معیارهای هم ترازی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در کارگروه بررسی های ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که بر این اساس قرار شد پیشنهادهای هم ترازی وزارت بهداشت جهت بررسی و اعلام نظر به وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شود.
در ادامه باتوجه به دستور اول جلسه که به پیگیری وضعیت بورسیه های وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت، گزارشی از جذب ۱۱۲ بورسیه بلاتکلیف توسط دکتر محمدرضا رضوان طلب دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ارائه شد.
دکتر رضوان طلب اشاره کرد: دانشگاه ها برای اعلام نظر اولیه برای جذب بورسیه ها، ۱۰ روز مهلت داشتند و هم اکنون اعمال ماده ۲۰ برای رأی های منفی اعلام شده از طرف دانشگاه ها، در حال اجراست که حداقل ۲ هفته زمان می برد.
دکتر صدرالدین صدری نوش آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه اظهار داشت: برای بورسیه هایی که رأی قطعی دیوان عدالت اداری دارند، مجوز جذب صادر گردیده است.
وی ادامه داد: بورسیه هایی که رأی دیوان عدالت اداری را ندارند از مسیر مجوزهایی که برای وزارت علوم و بهداشت صادر گردیده است، جذب می شوند چونکه طبق قانون باید نسبت دانشجو به استاد رعایت شود.
دکتر صدری نوش آبادی پیشنهاد داد: برای جذب اعضای هیأت علمی با تعریف یک جدول مشخص، ضریب معدل برای دانشگاه های برتر کشور تعیین شود.
در ادامه دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوع هم ترازی دانشگاه ها اظهار نمود: باتوجه به مطالبه مقام معظم رهبری درمورد سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی برمبنای وضعیت ملی، ضرورت دارد نظام سطح بندی دانشگاه ها برمبنای معیارهای داخلی صورت گیرد.
ایشان سپس با اعلان اینکه معیارهای هم تزاری باید عمیق تر بررسی شود، تاکید کرد: همین طور دانشگاه ها از تصمیمات سلیقه ای برای جذب اعضای هیأت علمی پرهیز کنند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخر جلسه برخی از اعضای هیأت های اجرائی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه های حکیم سبزواری، صنعت نفت، ملایر، فسا، زابل، شهید چمران اهواز، گیلان، صنعتی قم، صنعتی اصفهان، الزهرا، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج و کشاورزی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، علوم پزشکی جهرم، علوم پزشکی اراک، علوم پزشکی قم و دریانوردی، علوم دریایی چابهار و هیأت اجرائی جذب استان خراسان تأیید صلاحیت شدند.




منبع:

1399/10/07
12:14:39
5.0 / 5
1530
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
دانلود عکس