معاون آموزشی وزیر علوم:

دانشگاه ها در شرایط كرونا نمره قبولی گرفتند

دانشگاه ها در شرایط كرونا نمره قبولی گرفتند

به گزارش دانلود عکس معاون آموزشی وزیر علوم با تکیه بر اینکه  دانشگاه ها در شرایط کرونا نمره قبولی می گیرند، اظهار داشت:  با توجه به اینکه برخی دانشگاه ها به دانش آموختگان کم لطفی دارند اما در کل دانشگاه ها مسئولیت پذیری خویش را در امور مختلف نشان داده اند.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا؛ دکتر علی خاکی صدیق در اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با تکیه بر اینکه دانشگاه های کشور مسئولیت پذیر هستند و اگر کار خویش را درست انجام نمی دادند هم اکنون وضعیت کشور این طور نبود، گفـت: بر مبنای شواهد، در تمام امور اداری کشور همچون صنعت، دفاعی و بهداشت خودکفایی داریم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشورهای همسایه با حقوق های چشمگیری، اعضای هیأت علمی را جذب می کنند، اضافه کرد: کارهایی که در کشور انجام می شود به دست مهندسان ایرانی صورت می گیرد و دانش آموختگان همین دانشگاه ها امور را انجام می دهند. با عنایت به این که برخی دانشگاه ها به دانش آموختگان کم لطفی دارند اما در کل دانشگاه ها مسئولیت پذیری خویش را در امور مختلف نشان دادند.

معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: در سیستم دفاعی کشور اگر دانش آموختگان نبودند، این پروژه ها محقق نمی شد. البته در بحران هایی نظیر سیل و کرونا اوج پاسخگویی های دانشگاه ها به معرض نمایش گذاشته شد. با اینکه این مراکز در پاندمی کرونا و حتی بحران سیل ۹۸ نقش بزرگی ایفا کردند اما عملکرد آنها کمتر دیده شد.
خاکی صدیق اقدامات دانشگاه ها در پاندمی کرونا را به چهار محور تقسیم کرد وگفت: دانشگاه ها در محور نخست یعنی آموزش، موفق نمایان شدند. اگر به اسفند ۹۸ برگردیم، دانشگاه ها و اعضای هیأت علمی آماده پذیرش این حجم از آموزش الکترونیکی نبودند. برخی ساده ترین چاره یعنی تعطیلی ترم را مطرح و تاکید نمودند اگر امکان برگزاری کلاس نداریم، ترم را تعطیل نماییم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها مسووولیت اجتماعی خویش را در حوزه آموزش انجام دادند، تصریح کرد: در نوروز ۹۹ استادان تعطیلات نداشتندو بالای ۹۸ درصد اموزش ها به صورت الکترونیکی انجام شد؛ در فروردین و اردیبهشت ۹۹ شاهد بودم چطور در تمام تعطیلات تلاش کردند که اموزش را برسانند.
معاون آموزشی وزیر علوم درباره محور دوم اضافه کرد: سوگیری پژوهش های دانشگاهی به سمت کرونا در این زمان کوتاه، صورت گرفت و استادان و محققان پژوهش های کاربردی و نظری داشتند و مقالات زیادی درباره کووید ۱۹ چاپ شده است. البته سومین محور هم این است در دوران کرونا، گزارش های ترویجی و آموزشی بسیاری منتشر و صدها گزارش در مورد کووید از دانشگاه ها چاپ شده است.
معاون وزیر علوم محور چهارم را خدمت رسانی و کمک های حضوری دانشگاه ها و دانشجویان در چارچوب NGO اعلام نمود.
به قول وی؛ به دانشگاه ها باید نمره قبولی بدهیم. البته مشکلی در کشور داریم، به علت گسترشی که دانشگاه ها داشتند طیف وسیعی از دانشگا ه ها جلوی چشم افراد می آیند و اگر این گستردگی را نداشتیم، دانشگاه ها متمرکز بودند و توسعه کمی، کمتر بود، فعالیت دانشگا ها نمود بیشتری داشت. طبق گزارش ها، برخی اعضای هیأت علمی با واتس اپ درس دادند در صورتی که آمار این مورد بسیار کم است. در صورتی که دانشگاه ها در تولید محتوا بسیار موفق عمل کردند.
او در آخر تصریح کرد: البته مشکل اینترنت و شبکه ارتباطی برای انتقال دیتا داریم اما دانشگاهیان توانستند وظیفه آکادمیک وحرفه ای را ایفا کنند.




منبع:

1399/11/03
13:25:53
0.0 / 5
1143
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
دانلود عکس