معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به دانلود عكس پاسخ داد

موضوع معافیت اعضای هیات علمی از مالیات چیست؟

موضوع معافیت اعضای هیات علمی از مالیات چیست؟

به گزارش دانلود عکس معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی فقط از پلکانی شدن مالیات حقوق معاف هستند، اظهار داشت: قانون کسر 10 درصد مالیات همچنان برقرار است.


دکتر محمد تقی نظرپور در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به قوانین و بخشنامه های موجود درباب مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اشاره نمود و اضافه کرد: از نظر مواد قانونی که به موضوع مالیات حقوق کارکنان دولت یا بطور خاص مالیات حقوق اعضای هیات علمی مربوط می شوند؛ می توان به دو قانون اشاره نمود که یکی از این قوانین ماده ۵ قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیات علمی( آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۲۶ اسفند سال ۶۸ مجلس شورای اسلامی و دیگری ماده ۸۵ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم است.
وی افزود: از زمان اجرای این دو قانون فوق تاکنون؛ حداکثر ۱۰ درصد بعنوان مالیات از حقوق اعضای هیات علمی رسمی (آموزشی و پژوهشی) کسر شده است.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به لزوم شفاف سازی موضوع مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اشاره کرد: در مباحث اخیر مطرح شده درباب پلکانی شدن پرداخت مالیات حقوق کارکنان دولت؛ اعضای هیات علمی و قضات فقط از قانون پلکانی شدن مالیات معالی ۱۰ درصد مالیات از حقوق آنان کسر خواهد شد.
به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دهم اسفندماه خود مصوب کرد که اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و قضات از پرداخت مالیات معاف شدند. قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بامداد امروز (دوشنبه) ۱۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی در توضیح این مصوبه اظهار داشت: بر طبق قانون این افراد باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند.



1399/12/16
14:03:40
0.0 / 5
1027
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
دانلود عکس