روزه داری با ارتقای حافظه باعث طول عمر می شود

روزه داری با ارتقای حافظه باعث طول عمر می شود

به گزارش دانلود عکس نتایج یک بررسی علمی جدید نشان داده است روزه داری متناوب سبب افزایش توان حافظه برای ذخیره اطلاعات در ذهن شده و این امر سبب طول عمر بیشتر می شود.



به گزارش دانلود عکس به نقل از نیواطلس، تحقیق مورد اشاره که در کالج کینگز لندن بر روی موش ها انجام شده، نشان داده است روزه داری و رژیم های غذایی مبتنی بر آن نه تنها باعث کاهش وزن افراد می شوند، بلکه حافظه طولانی مدت افراد را هم ارتقا داده و باعث کاهش مشکلات شناختی ناشی از افزایش سن می شوند. در نتیجه ژن های در رابطه با طول عمر در افراد تقویت شده و آنان مدت زمان بیشتری عمر می کنند.
پیش از این مطالعات گوناگونی دیگری انجام شده بود که همگی بر مزایای روزه داری دلالت می کردند. همچون این مزایا میتوان به بازسازی میکروبیوم های مفید روده، مقابله با سرطان، پاکسازی پروتئین های سمی از بدن که عامل آلزایمر هستند و تقویت سلول های بدن با هدف پیشگیری از پیری زودرس اشاره نمود.
تحقیق تازه که در یک بازه زمانی سه ماهه بر روی موش ها انجام شده، حاکیست در مغز موش هایی که روزه داری کرده و بر همین مبنا غذا می خوردند ژنی در رابطه با ماندگاری معروف به Klotho تقویت شده که روند پیری در پستانداران را کند می کند و این امر باعث افزایش تولید سلول های عصبی جدیدی در مغز می شود که نقش مهمی در تشکیل حافظه دارند. انتظار می رود تکرار این آزمایش بر روی انسان ها نتایج مشابهی به همراه داشته باشد.

1400/03/04
22:08:22
5.0 / 5
1080
تگهای خبر: مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
دانلود عکس