تیم های برگزیده رقابت كرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اعلام شدند

تیم های برگزیده رقابت كرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اعلام شدند

به گزارش دانلود عکس مراسم اختتامیه رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی تیم های برگزیده برگزار گردید.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، در مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی رئیس این دانشگاه متن پیام مقام معظم رهبری خطاب به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در مورد این کرسی ها، را به این شرح قرائت کرد:
"بسمه تعالی
اقدام عملی در راه اندازی کرسی های آزاداندیشی و رقابت گسترده ی گروه های دانشجویی، بی شک در شمار افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی ثبت خواهد شد. از مدیریت دانشگاه و دانشجویان عزیز شرکت کننده متشکرم. این سنت حسنه باید در این دانشگاه و دیگر دانشگاه های کشور ادامه یابد انشاءالله."
در این مراسم، فرزاد جهانبین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار نمود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب هدف غایی انقلاب را تحول تمدن نوین اسلامی دانسته اند.
وی افزود: همچون عواملی که رکود تمدن را نشان می دهد، بحث آزاداندیشی است. اگر ما بخواهیم به دنبال تمدن نوین اسلامی برویم، چاره ای جز آزاد اندیشی نیست.
جهانبین اضافه کرد: برای تحقق آزاد اندیشی چند اصل وجود دارد. اصل اول زمینه سازی برای طرح دیدگاه ها و آراء مختلف است. پس ما باید در این مساله زمینه سازی نماییم. دومین عامل افزایش تحمل و سعه صدر است که منجر به نوآوری می شود و زمینه ساز آزاداندیشی است. سومین عامل عدم محدودیت در طرح پژوهش و سوال است. در نهایت اصل چهارم، تاکید بر برهان پذیری و دینداری با دلالت است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه ضمن اشاره به رویداد رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاد اندیشی اظهار نمود: در نخستین رویداد رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاداندیشی ۱۴۵۶ تیم شرکت کردند. هر تیم ۴ نفره در چارچوب ۶ مبحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی هنری، هنر و معماری و سلامت با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی افزود: در این رقابت ها ۸۰۰ عضو داوری در مرحله استانی حضور داشتند. از تعداد ۱۴۵۶ تیم، ۲۶۳ تیم به مرحله کشوری راه یافتند.
جهانبین اضافه کرد: از اسفند ۹۹ تابحال حدود ۲هزار کرسی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی رئیس موسسه پژوهش علوم انسانی صدرا هم اظهار نمود: این رویداد در نوع خود کار منحصر به فرد و ممتازی بشمار می رود. کار دانشگاه آزاد برای دانشگاه های دیگر الگو شود و دیگر دانشگاه ها هم این فرهنگ را ادامه دهند.
وی افزود: یکی از مولفه های فرهنگ اسلامی، آزاداندیشی است. آزاداندیشی لازمه خردورزی و عقل محوری است. این خردورزی بدون آزاداندیشی صورت نمی گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین غلامی اضافه کرد: اسلام با عقل سر و کار دارد و به انسان رویکرد ابزاری ندارد. اسلام باید محققانه باشد و این نوع اسلام با گفتگو شکل می گیرد. از سوی دیگر آزاداندیشی به جامعه حیات می بخشد. اگر می خواهیم جامعه پویا باشد و از عقب ماندگی فاصله بگیرد باید در جامعه آزاداندیشی ایجاد نماییم. جامعه ای که در آن آزاداندیشی نباشد از جهت فکری و فرهنگی به مرداب تبدیل می شود.
رئیس موسسه پژوهش علوم انسانی صدرا تصریح کرد: البته ما نباید با عینک امنیتی به کرسی های آزاداندیشی نگاه نماییم گرچه برخی در این سال ها خواسته اند از آزاداندیشی برای هجمه وارد کردن به انقلاب استفاده کنند.
وی تصریح کرد: تجربه دانشگاه آزاد نشان داد می شود این دو هزار کرسی را اجرا کرد بدون این که نظم و امنیت گرفتار مشکل شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامی در انتها اظهار داشت: ما باید کرسی ها را به ابراندیشکده برای کشور تبدیل نماییم چونکه بنا به بیانات مقام معظم رهبری کشور ما نیازمند تحول است و این تحول نیازمند نقد عادلانه است.
در آخر این مراسم تیم های برنده در محورهای مختلف به شرح زیر اعلام شدند:
در محور سیاسی:
تیم اول: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
تیم دوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
تیم سوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس استان تهران
تیم چهارم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
در محور فرهنگی:
تیم اول: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
تیم دوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
تیم سوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان
تیم چهارم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
در محور اقتصادی:
تیم اول: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
تیم دوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
تیم سوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
تیم چهارم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
در محور اجتماعی:
تیم اول: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
تیم دوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
تیم سوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
تیم چهارم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
در محور هنر و معماری:
تیم اول: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
تیم دوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
تیم سوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
تیم چهارم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین




منبع:

1400/03/10
22:47:02
5.0 / 5
1172
تگهای خبر: دانشجو , دانشگاه , سلامت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
دانلود عکس