توسط معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران انجام گرفت؛

علت محرومیت از تحصیل یك دانشجوی زندانی

علت محرومیت از تحصیل یك دانشجوی زندانی

به گزارش دانلود عکس معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با تکیه بر این که محکومیت از زندان دلیلی برای محرومیت از تحصیل نیست، اظهار داشت: یکی از دانشجویان این دانشگاه که سابقه محکومیت در زندان را داشتند به علت عدم رجوع برای ثبت نام از ادامه تحصیل محروم شد.


دکتر محمدعلی زارع چاهوکی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در مورد حواشی در ارتباط با اخراج یکی از دانشجویان رشته حقوق بشر این دانشگاه به علت سابقه محکومیت در زندان اظهار نمود: بر مبنای پیگیری هایی که بنده انجام دادم این دانشجو به هیچ عنوان به علت زندانی بودن از دانشگاه اخراج نشده است. بلکه برای ثبت نام ترم بعدی خود اقدامی نکرده بنابراین از ادامه تحصیل محروم شدند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه تهران سامانه ای با عنوان سامانه جامع آموزشی گلستان را داریم که تمامی دانشجویان برای ثبت نام خود باید به این سامانه رجوع کنند اما متاسفانه دانشجوی مذکور برای ثبت نام ترم خود به این سامانه رجوع نکرده و در نتیجه از ادامه تحصیل محروم شدند.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: تمامی دانشجویانی که برای ثبت نام خود به سامانه جامع آموزشی گلستان رجوع نکنند به صورت خودکار از ادامه تحصیل محروم می شوند. ازاین رو علت محرومیت دانشجوی مذکور هم عدم رجوع برای ثبت نام عنوان شده است.
زارع با اشاره به اینکه دانشجوی مذکور هیچ پرونده انضباطی در دانشگاه تهران ندارد، تصریح کرد: من کمیته انضباطی در ارتباط با این دانشجو در دانشگاه را بررسی کردم که هیچ پرونده ای در این کمیته ندارد و پرونده ای هم اگر دارند در محیط بیرون از دانشگاه است. ازاین رو صرفا به دلیل عدم رفتن به ثبت نام محروم از تحصیل شدند.
وی با اشاره به اینکه زندان رفتن نمی تواند دلیلی برای محرومیت از تحصیل دانشجویان باشد، تصریح کرد: اگر این دانشجو هم اکنون ۱۰ واحد آموزشی را گذرانده است و اگر مدارکی در خصوص دلیل عدم رجوع برای ثبت نام را شامل زندان بودن را به معاونت آموزشی دانشگاه تحویل دهند ثبت نام این دانشجو مجدد قابل انجام است.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه پرونده های انضباطی دانشجویان در دوران کرونا تغییری در مقایسه با دوران پیش از کرونا نداشته است، اظهار داشت: این پرونده ها در معاونت دانشجویی دانشگاه پیگیری می شود و ما به صورت کلی پرونده انضباطی زیادی در دانشگاه نداشتیم و این موارد بسیار محدود بود.
به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، اخیر خبری در فضای مجازی منتشر گردید که دانشگاه تهران به علت محرومیت یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته حقوق بشر این دانشگاه را به علت محکومیت در زندان از ادامه تحصیل محروم کرده است.




منبع:

1400/04/07
23:21:10
5.0 / 5
1232
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
دانلود عکس