مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه اعلام كرد

افزایش تعداد کرونائی های دانشگاه تربیت مدرس

افزایش تعداد کرونائی های دانشگاه تربیت مدرس

دانلود عکس: مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس از افزایش موراد مبتلاشدن به کرونا در سطح این دانشگاه آگاهی داد و گفت تا اخر وقت امروز یکشنبه تزریق دوز دوم واکسن دانشجویان تکمیل می شود.


دکتر محمدرضا رئوفی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: با انجام پروسه واکسیناسیون دانشجویان، این تصور برای تعدادی از آنها به وجود آمده بود که بدن آنها در مقابل ویروس کرونا ایمنی لازم را پیدا کرده و به این علت رعایت پروتکلهای بهداشتی در بین دانشجویان قدری کمرنگ شده بود. ما برای پیش گیری از شیوع مجدد کرونا در بین دانشجویان و واکسینه شده ها، هشدارهایی را در سطح دانشگاه اعلام کردیم و به جدیت این هشدارها را پیگیری می نماییم.
وی افزود: موارد مبتلاشدن به کرونا را بصورت مرتب در درمانگاه و مرکز بهداشت دانشگاه تربیت مدرس رصد می نماییم و مرتب از قسمت های مختلف دانشگاه بازدیدهای دوره ای انجام می دهیم. در جریان این بازدیدها متوجه شدیم که دانشجویان به بهانه این که واکسن زده اند، پروتکل ها را رعایت نمی کنند، تجمع دارند و گاهی ماسک نمی زنند. این امر سبب شده که موارد مبتلاشدن به کووید-۱۹ کم کم در سطح دانشگاه افزایش یابد.
دکتر رئوفی با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا به علت انجام پروژه های دانشجویی حضور دانشجویان در محیط دانشگاه "حضوری فعال" بوده است، اظهار داشت: از همان ابتدای پاندمی، دانشجویان در خوابگاه یا محیط دانشگاه حضور داشتند ولی محدودیت ها و پروتکل ها رعایت می شد. بطورمثال در یک اتاق ۴ نفره، ۲ دانشجو اسکان داده شدند. ولی به تدریج و با شروع واکسیناسیون رعایت پروتکل ها کمتر شد. به نحوی که هم اکنون نیز در هر یکی دو روز، یک یا دو مورد مبتلاشدن یا مشکوک در بین دانشجویان خوابگاهی وجود دارد.
مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه این دانشگاه تنها دانشگاهی است که خوابگاه قرنطینه دارد، اشاره کرد: از شروع پاندمی کرونا رصد دقیق خوابگاه ها انجام شده و بمحض ابتلای دانشجویی به کووید-۱۹، دانشجوی مبتلا بعد از محرز شدن ابتلا، در هر ساعت از شبانه روز به خوابگاه قرنطینه انتقال داده می شود.
وی ضمن اشاره به ابلاغ بخشنامه هایی برای جریمه و تنبیه دانشجویان به علت عدم رعایت پروتکل ها تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویانی که در خوابگاه و یا در آزمایشگاه ها هستند و همین طور اعضای هیات علمی، کارمندان و اعضای گروههای پیمان کاری شیوه نامه هایی بهداشتی تعیین کرده است که در صورت عدم رعایت این شیوه نامه ها بخشنامه های جریمه و تنبیه مشمول افراد خاطی می شود و بنا بعنوان و سمت فرد با او برخورد می شود و بعنوان مثال دانشجویان خاطی به کمیته انظباطی ارجاع داده می شوند.
دکتر رئوفی اظهار نمود: در هر خوابگاه، رابط بهداشت وجود دارد و دانشجویان در ابتدای ورود به خوابگاه توسط پزشک مرکز بهداشت معاینه می شوند و ازطریق یک کارشناس بهداشت، تمام سفارش های لازم به آنها داده می شود و یک تعهدنامه از آنها دریافت می شود که در صورت مشاهده علایم مبتلاشدن به کرونا فورا به مرکز بهداشت مراجعه کنند و پروتکل ها را نیز رعایت نمایند. به این ترتیب، دانشجویان مبتلا توسط رابط های بهداشت و یا دیگر دانشجویان معرفی می گردند و یا خیلی از آنها خودشان به مرکز بهداشت مراجعه می کنند. البته با مراجعه افراد مشکوک به کرونا، دیگر دانشجویان آن سوئیت نیز تحت نظر قرار می گیرند و قرنطینه می شوند تا احیانا مشکلی درباب مبتلاشدن به کرونا نداشته باشند و از دانشجوی هم اتاقی فرد مبتلا نیز تست کرونا گرفته می شود.
وی با با اشاره به اینکه از شروع پاندمی کرونا در مرکز بهداشت دانشگاه تربیت مدرس، از دانشجویان تست PCR و آنتی بادی دریافت می شد، اظهار داشت: هزینه تست PCR دانشجویان، برمبنای قیمت دولتی و ۲۵۰ و ۲۶۰ تومان است. البته تا حالا تست PCR تمام دانشجویان خوابگاهی رایگان انجام می شد ولی از ۱۰ شهریور هزینه انجام تست از دانشجویان برمبنای قیمت دولتی دریافت می شود.
مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس در آخر تصریح کرد: واکسیناسیون دانشجویان از ۹ مرداد شروع شده و در شهریور ماه دوز دوم افرادی که واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، تزریق شد و هم اکنون تزریق دوز دوم افرادی که واکسن آسترازنکا زده بودند، در حال انجام می باشد و تا اخر وقت امروز یکشنبه ادامه دارد. البته دانشجویانی که به علت مبتلاشدن به کووید-۱۹ دیرتر واکسن زده بودند، یک ماه دیگر دوز دوم خودرا دریافت می کنند که البته تعداد آنها بسیار محدود است.




منبع:

1400/07/19
10:29:39
5.0 / 5
1133
تگهای خبر: ایمنی , دانشجو , دانشگاه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
دانلود عکس