وزیر علوم تاكید كرد

سند همكاری ایران و چین هنوز اجرایی نشده است

سند همكاری ایران و چین هنوز اجرایی نشده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید بر این كه سند همكاری بین دو كشور ایران و چین از سوی ایران نهایی شده و باید در كشور چین هم مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار داشت: هنوز این سند اجرایی نشده است و افرادی كه مغرضانه دنبال تبلیغات منفی ضد این سند هستند بدانند كه مردم تحت تأثیر این تبلیغات قرار نخواهند گرفت.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی در افتتاحیه جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاهها، پژوهشگاهها وپارکهای علم و فناوری که امروز در وزارت علوم در حال برگزاری است در مورد حواشی بوجود آمده در مورد قرارداد دو طرفه ایران و چین اظهار داشت: بعنوان فردی که در دولت هستم می گویم این سند همکاری بین ایران با جمهوری خلق چین هنوز امضا نشده است در واقع یک سند پیشنهادی است و موارد در دولت بعنوان مجری و بخش اجرایی کشور مطرح گردیده است و در جمع بندی بعنوان یک سند مناسب مورد تایید قرار گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با عنایت به این که یک طرف همکاری این سند جمهوری خلق چین است، ازاین رو آنها هم باید این سند را از منظر خود ببینند و اگر هر دو طرف همکاری کننده این سند را تایید کردند سند باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
وزیر علوم با تاکید بر این که هنوز هیچ اتفاقی در مورد سند همکاری بین دو کشور ایران و خلق چین نیفتاده است تصریح کرد: کسانی که روی این سند تبلیغات منفی می کنند، مطمئن باشیم که اغراض خاصی را دنبال می کنند چون که تشخیص این که این سند درحال حاضر اجرایی می باشد یا نه کار سختی نیست.
وزیر علوم تصریح کرد: کسانی که نیت خیری در مورد سند همکاری بین دو کشور ایران و چین دارند توجه داشته باشند که حفظ منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران برای مسئولین ارشد مهم می باشد و کسانی هم که با نگاهی مغرضانه به این مورد می پردازند بدانند که مردم ما افرادی متمدن و متدینی هستند و تحت تأثیر این تبلیغات مقطعی و منفی قرار نخواهند گرفت.
وی همینطور به اهمیت و جایگاه روابط عمومی دانشگاه ها در شرایط فعلی انتشار کرونا ویروس اشاره نمود و اظهار داشت: وابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی جدا از باب نگاه به وظایف روابط عمومی و نقششان متحول شده اند. این تحول در آغاز راه است. دانش به روز می تواند کمک نماید تا آنچه را در حال اتفاق افتادن است با بهترین وجه و استفاده از دستاوردهای علمی و تخصصی باشد.
وزیر علوم با اشاره به اینکه علاقه و انگیزه در کار محور اصلی موفقیت ها است و باید آنرا تقویت کرد، اظهار داشت: داشتن همکاران علاقه مند می تواند خیلی از کاستی ها را جبران کند. در واقع خصوصیت های محیط های آکادمیک خاص خودشان است و معمولا اساتید و محققین خیلی انگیزه برای تبلیغ و نمایش آنچه به دست آورده اند ندارند و مشغله کاری آنها به این صورت است که مستمر در حال کارهای جدید هستند. نیاز داریم که دستاودهای علمی و فناوری خودمان را در عرصه بین الملل نمایش دهیم و باید به سراغ مجموعه های علمی برویم و اطلاعات جدید را بگیرم و در اختیار عموم قرار دهیم و این اقدام باعث خرسندی اساتید و محققان خواهد شد هر چند انتظار این کار را نداشته باشند.
به گفته وی، روابط عومی بازوی تحقق دانشگاه سبز است. همینطور اثر گذاری روابط عمومی ها به صورت فردی و جمعی قابل احصاء و قابل انتظار است.
دکتر غلامی تصریح کرد: روابط عمومی وزارت علوم باید خانواده وزارت علوم را همانند یک نخ تسبیح کنار هم نگه دارد. شاید سال های طولانی است که فناوری ارتباطات شکل گرفته و جمع کثیری از آن بهره گرفته اند و ما خیلی دیر بعنوان سازمان ها و نهادهای رسمی به بهره گیری از این سرمایه ها روی آورده ایم. کرونا ما را به سمت توجه به فناوری سوق داد و مجبور شدیم که از مجموعه دستاوردهای بشری استفاده نماییم.
وی اضافه کرد: در دانشگاه ها هم برای پیشگیری از صدمه دیدن به اجبار به سمت فناوری اطلاعات روی آوردیم.
غلامی افزود: روابط عمومی ها هم به این سمت بیشتر سوق پیدا کردند و باید بر بستر فناوری اطلاعات هم بیشتر سوق پیدا کنند.
وزیر علوم در انتها اظهار داشت: روابط عمومی نقش تأثیر گذار داشته اند و هم باید نقش تأثیر گذار داشته باشند. عرصه دانشگاه های ما و حصور دانشجویان کم رنگ شده است اما شرایط خاص القا می کند که در دانشگاه ها خبر خاصی نیست در اینجا روابط عمومی ها باید هفتگی فعالیت دانشگاه ها را اعلام کنند.



1399/04/25
23:49:58
5.0 / 5
2217
تگهای خبر: جشن , جشنواره , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
دانلود عکس