در آئین تجلیل از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شد؛

رییس دانشگاه آزاد: باید در دانشگاه فناوری های پشتیبان ورزش را خلق نماییم

رییس دانشگاه آزاد: باید در دانشگاه فناوری های پشتیبان ورزش را خلق نماییم

به گزارش دانلود عکس رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما باید در دانشگاه فناوری های پشتیبان ورزش را خلق نماییم. دانشگاه باید محیطی درست کند که از این موارد پشتیبانی کند. نمی گردد که کشوری بخواهد پیشگام باشد و خودش طراح وسایل ورزشی نباشد.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی طهرانچی در آئین تجلیل از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد ۲۰۲۱ اسلو نروژ و المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که امروز درسالن اجتماعات کتابخانه دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار نمود: دانشگاه آزاد و ورزش پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند.
وی افزود: اعتماد به نفسی که در وجود جوان ورزشکار در صحنه ورزش ایجاد می شود، بارها بیشتر از شرکت در کلاس درس است. زمانی که این جوانان در آوردگاه های مهم پرچم کشور را به اهتزاز در می آورند تبلور هویت ملی است. در عین حال نقش دانشگاه در انتقال هویت ملی به دانشجو نیز انکار ناپذیر است و این دانشگاه است که هویت ملی را به دانشجو منتقل می کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلان اینکه ما نباید فقط در زمان اوج به ورزشکاران دقت کنیم، اشاره کرد: دانشگاه باید فضایی بوجود آورد که این قهرمانان در دوران بعد از اوج نیز در انتقال مفاهیمی که سبب غرور ملی شده به دیگران کمک کنند.
دکتر طهرانچی با اعلان اینکه ورزش در خلق دانش اجتماعی و انتقال دانش اجتماعی به دانشجو حرف اول را می زند، اضافه کرد: اگر جوان با همت نباشد توانمند نمی گردد. نگاه دانشگاه باید به مقوله ورزش نباید بعنوان یک مسئولیت اضافی و کار حاشیه ای باشد، بلکه باید به ورزش بعنوان یک پروسه متنی نگاه شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلان اینکه امروز ورزش نیز امری دانش بنیان است، اشاره کرد: ورزش فقط امر مهارتی نیست و بحث بکارگیری فناوری اطلاعات، غذا، مهندسی ابزارآلاتی که در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد باید مورد توجه قرار گیرد. نمی گردد که کشوری بخواهد پیشگام باشد و خودش طراح وسایل ورزشی نباشد.
دکتر طهرانچی در آخر اظهار نمود: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده های مهارت کارآفرینی طراحی نموده و به زودی بنیان آنها گذارده خواهد شد. اصل این است که ما حرفه ای ها را بسازیم. ما افتخار داریم کسانی را به ورزش کشور معرفی نماییم که قهرمان های ملی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم، برای مردم و ورزش نیز تکیه بر مردم است.

باشگاه داری دانشگاه آزاد با سایرین متقاوت است
دکتر فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار نمود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی به این شعار به جد معتقدیم که " زِ نیرو بُود مرد را راستی؛ زِ سُستی کَژی زاید و کاستی". در این راستا، یکی از اقدامات اساسی معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به ورزش همگانی است.
وی اضافه کرد: کسالت بر انسان تاثیر می گذارد و ورزش همگانی می تواند منجر به ارتقای حوزه فرهنگ شود. در این راستا، این امر در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ذکر شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار داشت: در بحث ورزش قهرمانی و همگانی، ما موضوع از پایه تا ستاره را پیگیری می نماییم. باشگاه داری دانشگاه آزاد با سایرین متقاوت است، ما میخواهیم دراز مدارس سما و در محیط دانشگاه، افراد مستعد را شناسایی نماییم و این افراد را در تیم های باشگاهی با شعار از پایه تا ستاره رشد دهیم و به کار گیریم.
وی اضافه کرد: قهرمان نماد ورزش ملی هستند و اعتماد بنفس را در جامعه تقویت می کنند و ضرورت دارد از آنها تقدیر شود. امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند بیش از پیش چنین افرادی را به جامعه تحویل دهد.
به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، در این مراسم از قهرمانان المپیکی و پاراالمپیکی و همین طور قهرمانان رقایت کشتی جهانی تجلیل به عمل آمد.




منبع:

1400/07/29
14:26:20
5.0 / 5
1025
تگهای خبر: دانشجو , دانشگاه , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
دانلود عکس