چهار مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی كه لازم الاجرا شدند

از مصوبه بنیاد علم ایران تا سند انرژی های تجدیدپذیر

از مصوبه بنیاد علم ایران تا سند انرژی های تجدیدپذیر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابلاغ چهار مصوبه جدید دیگر آگاهی داد و اظهار داشت: رییس جمهور بر الزام آور بودن اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرده اند، بر این اساس تمام دستگاهها و نهادها ملزم به اجرای مصوبات شورا هستند.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی در جلسه ۸۴۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار نمود: چهار مصوبه قبلی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را آیت الله دکتر رییسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ نمود که اسناد بسیار مهم شورا محسوب می شوند.
وی یکی از این اسناد ابلاغ گردیده را مصوبه "بنیاد علم ایران" که در حقیقت جایگزین صندوق پشتیبانی از پژوهشگران می شود. یکی دیگر از اسناد ابلاغی "صندوق علم و فناوری کشور" است که مجموعه حمایت های پژوهشی وزارت علوم در این صندوق متمرکز شده و این صندوق ظرفیتی را برای پشتیبانی از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی به وجود می آورد.
دکتر عاملی از دیگر مصوبات "سند انرژی های تجدیدپذیر" را نام برد و اشاره کرد: این سند ظرفیتی را درسطح ملی برای انرژی های جایگزین فراهم می آورد بدین سبب می توان بوسیله این سند از جایگزین هایی برای انرژی های فسیلی بهره برد.
وی ادامه داد: درحقیقت این سند در حراست از محیط زیست و سلامت جسمانی مردم اهمیت محوری دارد. خوشبختانه این سند هم ابلاغ گردید و همین طور سند "ملی معماری اسلامی ایرانی" که از مصوبات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است، توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ گردید.
استاد دانشگاه تهران افزود: دستور جلسه ۸۴۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد ظرفیت هایی برای پشتیبانی از خانواده های ایرانی در نام گذاری فرزندان بود. واقعیت این است نام نیکو برای فرزندان یک امر بسیار مهمی است. فرزندان ما در عمر طولانی خودشان را با «نام» می شناسند و دیگران هم با «نام»، فرزندان ما را می شناسند، پس انتخاب نام نیکو، یک اصل مهم و هویت بخش است. کما این که همچنان در جامعه ایرانی اسامی برگزیده ی اسلامی و ایرانی را شاهد می باشیم.
وی ادامه داد: در حقیقت ایجاد یک ظرفیت در فرهنگستان زبان و ادب فارسی و هم ایجاد سامانه ارائه اسامی تایید شده سازمان ثبت احوال، موجب توسعه حق انتخاب به خانواده های ایرانی، در انتخاب نام نیکو برای فرزندانشان می شود.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی اظهار نمود: در این دستور جلسه ارائه خدمات تشویقی برای خانواده ها را مد نظر داشتیم. بعنوان مثال با این ظرفیت به وجود آمده می توان شجره نامه اسامی یک خانواده را در چندین نسل معرفی نمود و یا تلفیق های جدیدیاز اسم های رایج برخواسته از ادبیات فاخر ایرانی و نیز اسم های مذهبی (که در طول تاریخ ایران وجود داشته) را در معرض دید خانواده های ایرانی قرار داد. در این راستا صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش هم می توانند نقش یاری دهنده در شناساندن بهتر اسم های برگزیده به خانواده های ایرانی ایفا کنند.

وی اشاره کرد: در این نشست، توسط رییس جمهور بر الزام آور بودن اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید گردید. پس تمام دستگاهها و نهادها ملزم به اجرای مصوبات شورا هستند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد: طبیعتا الزاماتی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد می کند، موجب می شود دستگاه های نظارتی کشور بر حسن اجرای مصوبات و تامین ضمانت اجرائی و قانونی، نظارت داشته باشند.



1400/08/12
23:17:09
5.0 / 5
1060
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانشگاه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
دانلود عکس