در نشست بررسی كتاب رسانه شناسی عنوان شد

خاطرات محسنیان راد از معتمدنژاد و انحلال دانشكده ارتباطات

خاطرات محسنیان راد از معتمدنژاد و انحلال دانشكده ارتباطات

محسنیان راد در نشست بررسی کتاب «رسانه شناسی» از مختصات 19 گانه رسانه ها که یکی از دستاوردهای این کتاب است، سخن گفت و در جریان صحبتهایش خاطراتی از دکتر کاظم معتمدنژاد را هم یادآوری کرد.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، نشست بررسی کتاب «رسانه شناسی» دکتر مهدی محسنیان راد دوشنبه ـ ۲۷ اردیبهشت ماه ـ همزمان با روز جهانی ارتباطات انجام شد.
این جلسه به همت انجمن های علمی «مطالعات ارتباطی» و «مطالعات فرهنگی و رسانه» دانشگاه علامه طباطبایی و همین طور انجمن علمی علوم ارتباطات دانشگاه تهران بصورت آنلاین انجام شد.
محسنیان راد در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از نحوه برگزاری این جلسه از طرف دانشجویان، سخنان خودرا اینطور شروع کرد: بدون اغراق این زیباترین جلسه معرفی کتابی است که در طول عمرم داشته ام. جلسات بسیار باشکوهی بوده که پر از هدیه و مقامات بوده اند، ولی این جلسه برای من فوق العاده لذت بخش است و دست همه ی شما دانشجویان را می بوسم. همه چیز خودجوش، همه چیز خالص و همه چیز بدون حضور سیستم های اداری و با هماهنگی انجام شد. از هر سه رئیس انجمن علمی بسیار سپاسگزارم.
این استاد ارتباطات همین طور با اظهار خوشی از این که کتاب «رسانه شناسی» سرانجام به چاپ رسید، به تاریخچه ای از علت چاپ این کتاب اشاره نمود و اظهار داشت: سال ۱۳۹۲ از انتشارات سمت نامه ای شماره دار برای من آمد. از من خواستند کتابی تعریف کنم که جانشین کتاب مرحوم استادم دکتر معتمدنژاد باشد. این قافله عمر عجب می گذرد. انگار روز گذشته بود که ایشان کتابشان را امضا کردند و به من دادند و سه سال بعد با تصمیم غیرعقلانی شورای انقلاب فرهنگی، دانشکده علوم ارتباطات منحل شد و نه ادغام. حالا می بینم که این جلسه برگزار می گردد و یادم می آید که به من نامه دادند که کتابی را جایگزین کتاب دکتر کاظم معتمدنژاد نماییم. می دانستم آن روزهای آخر عمرشان که به منزلش می رفتم در فکر نگارش جلد دوم کتاب «وسایل ارتباط جمعی» بودند. ولی دیگر سن و شرایط روحی اجازه نمی داد که ادامه بدهند.
این استاد ارتباطات افزود: فکر می کردم که کجای دنیا رسانه ها تصویر آلات موسیقی را نشان نمی دهد. بارها گفته ام چطور پدری که در ارکستر ویولن می زند و بعد فرزندش به مدرسه می رود و می گویند پدرت چه کاره است، او می خواهد توضیح دهد. در صورتیکه همان ویولنیست در کشوری دیگر پسرش افتخار می کند که پدرش چنین سازی را می نوازد. یک نظام ارتباطی من درآوردی عجیب غریبی در این کشور دیده می شود و قبل تر از آن هم جور دیگری آشفته بود.
کتاب وسائل ارتباط جمعی که به امضای دکتر معتمدنژاد رسیده و به دکتر محسنیان راد اهدا شده است.

1400/02/28
23:37:43
5.0 / 5
1306
تگهای خبر: انجمن , دانشجو , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
دانلود عکس