رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد

عملکرد رئیس دانشگاه تحت تأثیر جناح ها و موضع گیری های سیاسی نباشد

عملکرد رئیس دانشگاه تحت تأثیر جناح ها و موضع گیری های سیاسی نباشد

به گزارش دانلود عکس رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تکیه بر این که نباید عملکردمان تحت تأثیر جناح هاو موضع گیری های سیاسی باشد، اظهار داشت: رئیس دانشگاه باید رفتارش علمی باشد و نباید عملکردش تحت تأثیر موضع گیری های سیاسی، جناحی و گروهی و یا حتی خدای ناکرده بر مبنای منافع شخصی باشد، چون که این حالت بدترین مدل رفتاری است.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در نشست با معاونان دانشگاه علوم پزشکی تهران به حواشی بوجود آمده برای افتتاح دو مرکز درمانی (مهدی کلینیک، مرکز طبی ۲) در ایام گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: دانشگاه در کشور باید صدای بلند علمی فکر کرد و علمی عمل کردن، صدای بلند علم به مفهوم اعم و اخص باشد، چونکه راهی جز این که به تمامی مسائل دانشگاه علمی فکر نماییم نیست. گاهی این علم در حوزه درمان و تجویز داروی کروناست و گاهی علم مدیریت است؛ این که بدانیم یک بیمارستان هزار تخت خوابی را با چه مدلی بسازیم، راه اندازی، تجهیز و آماده بهره برداری نماییم، همگی علم است. همینطور مدل همکاری با خیرین در ساخت بیمارستان و افتتاح آن هم مدلی علمی است.
دکتر کریمی، رفتار علمی را تنها مختص مسائل درمانی ندانست و تصریح کرد: رئیس دانشگاه هم باید رفتارش علمی باشد و نباید عملکردش تحت تأثیر موضع گیری های سیاسی، جناحی و گروهی و یا حتی خدای ناکرده بر مبنای منافع شخصی باشد چون که این حالت بدترین مدل رفتاری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تلاش این دانشگاه برای رشد در تمامی جوانب را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: خوشبختانه دانشگاه در یک سال و نیم گذشته در هیچکدام از زمینه ها کوتاه نیامده و از مسائل آموزشی و پژوهشی غافل نمانده است اما دو حوزه بهداشت (به دلیل واکسیناسیون) و درمان (به دلیل حجم بالای بیماران کرونایی) در این روزها بیشتر از گذشته تحت فشار قرار گرفتند.
وی یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه در شرایط حاضر را واکسیناسیون خواند و تصریح کرد: با اینکه نسبت به دانشگاه های دیگر در زمینه واکسیناسیون جلوتر هستیم اما هر چه در این حوزه تلاش نماییم، بیشتر می توانیم از مرگ و میر پیشگیری نماییم و بطور قطع جای دوری نمی رود. ازاین رو باید حداکثر تلاش را برای ایمن سازی و واکسینه کردن مردم به کار گیریم.
دکتر کریمی کاهش مدت زمان دپوی واکسن در دانشگاه را خواهان شد و اظهار داشت: تاکید می کنم که از تمامی ظرفیت های دانشگاه به جز بیمارستان ها که فشار زیادی بر آنهاست، برای سرعت بخشی به واکسیناسیون استفاده کنید و بنابراین بهانه ای در این حوزه قابل قبول نیست. برای این کار مراکز تحقیقاتی که فضای مستقل از بیمارستان ها دارند و همینطور دانشکده ها می توانند فعال شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از عرضه گزارش بیمارستان ها در درمان بیماران کووید اظهار داشت: بعد از تجربه اولیه شکست خورده در بیمارستان یاس، حالا این مرکز تبدیل به بیمارستانی جنرال شده که تحت حمایت درست و علمی دانشگاه توانسته ظرفیت های خویش را فعال کند و تبدیل به بیمارستانی جنرال شود. عدم بهره برداری مناسب از ظرفیت های این بیمارستان ظلم به مردم و هم بیمارستان است ازاین رو امروز میتوان از آنها خواست که مانند مابقی بیمارستان های جنرال، خدمت عرضه کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کریمی، بازدیدهای معاونان از بیمارستان ها را اوج تعامل و همکاری معاونت ها دانست و ضمن دستمریزاد به آنها عنوان کرد: همکاران برای موضوعات علمی همچون اثربخشی داروی رمدسیویر هم می توانند از ظرفیت استودیو شفای روابط عمومی برای برگزاری نشست آزاداندیشی و میزگرد علمی استفاده کنند چون که دانشگاه باید بر مبنای شواهد علمی عمل کند و در این حوزه باید پافشاری دانشگاهی خودمان را داشته باشیم.
م



منبع:

1400/05/18
23:58:35
5.0 / 5
1098
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
دانلود عکس